آیا بودجه ریزگردها حذف شده است؟

آیا بودجه ریزگردها حذف شده است؟
دوشنبه 2 بهمن 1396 - 10:36

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه ریزگردها به صورت کامل حذف نشده ، مشکل بودجه 97 مقدمه ای داشت که باید حل می شد، ما امیدواریم که پس از فرجه یک هفته ای مجوز های لازم اخذ شود و بار دیگر بودجه لازم برای بحث ریزگرد ها در نظر گرفته شود.

العالم- ایران/ سیاسی

 پس از انتشار خبری منبی بر حذف بودجه ریزگردها در لایحه بودجه سال 97 غلامرضا شرفی نماینده مردم آبادان در گفت و گو با خبرنگار محیط زیست خبرگزاری برنا، در این باره گفت: به این شکل نیست که این بودجه به صورت کامل حذف شده باشد، مشکل بودجه 97 مقدمه ای داشت که باید حل می شد. ما امیدواریم پس از مهلت یک هفته ای مجوزهای لازم اخذ شود و بار دیگر بودجه لازم برای بحث ریزگردها در نظر گرفته شود.

او با بیان اینکه کانون های اصلی ریزگرد کشورهای عراق و عربستان هستند گفت: مسئله این است که در کشوری مانند عراق حل معضل ریزگرد جزو اولویت ها نیست، آن ها در حال حاضر با مشکلاتی مانند زنده ماندن، فقر و گرسنگی دست و پنجه نرم می کنند، حتی مسئولان این کشور دو سال گذشته چنین مطلبی را به ما گفتند بنابراین نمی توان از آن ها انتظار کمک به بهبود شرایط داشت.

شرفی در خصوص کشور عربستان نیز به کویری بودن آن اشاره کرد و گفت: به هر حال آن ها هم در این خصوص متضرر می شوند.

او تاکید کرد: بودجه مربوط به ریزگردها از مسائل بسیار پایه ای و بدیهی است که حتما باید نسبت به آن  برخورد ریشه ای داشت، برای برخورد ریشه هم بیش از هر چیز نیاز به بودجه است. ابتدا باید بودجه در مدت زمان معینی دیده شود پس از آن نوبت به تیم کارشناسی و آماده سازی ابزار لازم است تا دیگر چیزی به نام ریزگرد غیرقابل کنترل نداشته باشیم.

نماینده مردم آبادان اظهار کرد: ریزگرد یک ضرر ملی است، نه تنها مردم خوزستان بلکه همه کشور را درگیر خواهد کرد. دیروز ریزگر ها پالایشگاه نفت آبادان را به تعطیلی کشاند، یعنی به دلیل معضل ریزگرد 8 هزار نفر نیروی کار دست از کار کشیدند، به همین دلیل رسیدگی به منشا داخلی ریزگردها اولویت ما خواهد بود. 

برنا 

پربیننده ترین خبرها