نگرانی اسرائیل از عقب نشینی غرب دربرابر ایران

نگرانی اسرائیل از عقب نشینی غرب دربرابر ایران
يکشنبه 7 خرداد 1391 - 12:06

مذاکرات رو به پيشرفت جمهوري اسلامي ايران و 6 کشور غربي، و بي اثر شدن تهديدها و فرافکني هاي رژيم صهيونيستي درخصوص برنامه مسالمت آميز هسته اي ايران براي تحريک غرب، اين رژيم را بيش از پيش نگران کرده است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، گزارشگر کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد: "رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی موفق شد ایرانیها را در زمینه اعزام بازرسان بین المللی به پایگاه نظامی پارچین قانع کند .. شواهد از احتمال وجود فعالیتهای هسته ای تسلیحاتی ایران در این پایگاه خبر می دهند".

تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین حال بخشی از اظهارات "یوکیو امانو" رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی را پخش کرد.

امانو گفت: "طرح بازید بازرسان بین المللی آژانس از پایگاه نظامی پارچین را ارائه کردم. با اجرای این طرح بخشی از توافقات ما با ایران به مرحله اجرا می رسد".

گزارشگر اسرائیلی مدعی شد: "ایرانیها به امید کاهش سقف تحریم ها، پیش از اعزام بازرسان بین المللی به پایگاه پارچین، خاک اطراف منطقه مورد نظر را پاکسازی کردند".

در همین حال تلویزیون رژیم اسرائیل بخشی از سخنان "علی لاریجانی" رییس مجلس شورای اسلامی را پخش کرد.

لاریجانی گفت: "توصیه می کنیم گروه 5+1 عاقلانه ای عمل کنند. چندین سال است آنان از عملکرد منطقی طفره می روند".

گزارشگر اسرائیلی گفت: "رئیس جمهوری آمریکا خواستار رسیدن به توافق با ایران است. این درحالی است که معلوم نیست ایرانیها به پیشنهادات غرب تن می دهند یا نه؟"

وی افزود: "اسرائیلیها توافقی را که بین ایران و غرب در حال تبلور است، برای پایان تهدیدهای ایران کافی نمی دانند، هر چند که این توافق احتمالی، دستیابی به بمب اتمی را تضعیف می کند".

این گزارشگر ادامه داد: " به نظر می رسد مسؤلان اسرائیلی تابستان امسال، موضوع اقدام نظامی علیه ایران را مجددا بعنوان یک راهکار مطرح کنند ولی سؤالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا پس دور جدید مذاکرات میان ایران و غرب روند تحریمهای این کشور ادامه می یابد یا خیر؟".

گزارشگر اسرائیلی خاطرنشان کرد: "آمریکایی ها معتقدند تحریم ایران حتی در صورت به توافق رسیدن این کشور با غرب، ادامه می یابد".

 

 "قاسم قصیر" نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی در مصاحبه با برنامه این هفته "العین الاسرائیلیه" (از نگاه رسانه های اسرائیل) شبکه خبری العالم تصریح کرد: "هر قدر فضای مذاکرات ایران و غرب از شفافیت بیشتری برخوردار باشد، اسرائیلیها به انزوای سیاسی نزدیکتر می شوند".

وی خاطرنشان کرد: "دیپلماسی هوشمند ایران در عرصه بین المللی، گزینه اقدام نظامی را در رویارویی با برنامه هسته ای این کشور تضعیف می کند".



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها