تضعیف موضع اسرائیل در قبال ایران

تضعیف موضع اسرائیل در قبال ایران
يکشنبه 7 خرداد 1391 - 12:31

يک تحليلگر صهيونيست با اشاره به تغيير روند مذاکرات جمهوري اسلامي ايران و 6 کشور و کاهش تأثيرگذاري رژيم اسرائيل گفت، غرب در مذاکرات اخير موضع اين رژيم را تضعيف کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "امانوئل روزن" تحلیلگر مسائل سیاسی کانال ده تلویزیون رژیم اشغالگر اظهار داشت: "مسئولان ایرانی با اعزام بازرسان بین المللی به این کشور موافقت کردند، و احتمال دارد در زمینه فرایند غنی سازی اورانیوم نیز توافقاتی با طرفهای غربی صورت پذیرد".

وی گفت: "دور جدید مذاکرات ایران و غرب، در خصوص نحوه تعامل اسرائیل با برنامه هسته ای ایران ایران تعیین کننده است .. به نظر می رسد همه جهان حتی دوستان آمریکایی ما، به مطالبات اسرائیل پشت کرده اند".

روزن ادامه داد: "اسرائیل در روند مذاکرات ایران و غرب در انزوای کامل بسر می برد .. وزیر تهدیدات راهبردی اسرائیل نیز در خصوص مذاکرات اخیر گفته است ایران در این مذاکرات برای نجات مهره اصلی خود یکی از مهره هایش را از دست داد؛ اما واقعیت این است که طرفهای غربی نیز برای حمایت از مهره اصلی خود یکی از مهره های بازی خود را از دست دادند".

این تحلیلگر اسرائیلی خاطرنشان کرد: "پیش از این اسرائیل در مذاکرات ایران با غرب نقش کلیدی داشت؛ نقش تل آویو در افزایش سقف تحریم ها علیه ایران بسیار محسوس بود .. اما با پیشرفت روند مذاکرات رفته رفته نقش اسرائیل کم رنگ شد".

وی تأکید کرد: "از این پس اسرائیلیها همه تلاش خود را بکار می گیرند تا به واشنگتن ثابت کنند، در زمینه تعامل با ایران دچار اشتباه شده است .. به عبارت دیگر اسرائیلیها در آستانه انتخابات آمریکا با باراک اوباما اختلافاتی خواهند داشت".

روزن اظهار داشت: "تحولات اخیر در مذاکرات ایران و طرفهای غربی، موضع اسرائیل را در قبال ایران تضعیف کرد".



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها