تیلرسون: برجام احتمالا در بازه تعیین شده ترامپ اصلاح نمی‌شود

تیلرسون: برجام احتمالا در بازه تعیین شده ترامپ اصلاح نمی‌شود
سه شنبه 3 بهمن 1396 - 12:13

وزیر خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت که احتمالا واشنگتن در ضرب‌الاجل تعیین شده، نتواند خواسته‌های ترامپ برای اصلاح برجام را برآورده سازد.

العالم - آمریکا

 «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه (دیروز) تصریح کرد که احتمالاً آمریکا نتواند به موقع تا ضرب‌الاجل تعیین شده کاخ سفید، نقص‌های برجام را اصلاح کند.

پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل» وابسته به کنگره آمریکا گزارش کرد، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، چندی پیش زمانیکه تعلیق تحریم‌های ایران را تمدید می‌کرد، تأکید کرد که این آخرین باری است که تعلیق تحریم‌های ایران را تمدید می‌کند، مگر آنکه اتحادیه اروپا  در خصوص کمک به محدود کردن برنامه موشکی ایران و بازرسی از تأسیسات نظامی ایران موافقت کند.

تیلرسون به خبرنگارانی که وی را در پرواز از لندن به پاریس همراهی می‌کردند، گفت: «آمریکا مهلت اندکی برای ارائه آن چیزی دارد که ترامپ به دنبال آن است اما ما نمی‌توانیم برای بقیه جدول زمانی تعیین کنیم».

وزیر خارجه آمریکا گفت که قصد دارد با مقامات آلمان، فرانسه و ایتالیا و اتحادیه اروپا به این مسئله رسیدگی کند. 

وزیر خارجه آمریکا اینگونه گفت: «بنابراین، این ادامه تبادل نظر درباره چگونگی پرداختن به نقص‌های توافق هسته‌ای، تعیین مکانیسمی که می‌توانیم به کار بگیریم، و همچنین درباره چگونگی همکاری بیشتر در خصوص مقابله با فعالیت‌های غیرمرتبط با برنامه هسته‌ای ایران است».

تیلرسون افزود: «فکر می‌کنم شاید کاری که ما می‌کنیم، تشکیل این گروه ها تا ساختار بیشتری به همکاری خود بدهیم تا بفهمیم که با یکدیگر چه اقداماتی می‌توانیم انجام دهیم».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها