شرط ترکیه برای همکاری با آمریکا در سوریه

شرط ترکیه برای همکاری با آمریکا در سوریه
سه شنبه 3 بهمن 1396 - 13:06

سخنگوی دولت ترکیه همکاری با آمریکا در سوریه را منوط به تحقق برخی از شروط دانست.

العالم - ترکیه

 بکر بوزداغ سخنگوی دولت ترکیه روز دوشنبه گفت که آمریکا اگر می‌خواهد با ترکیه در سوریه همکاری کند، باید حمایت‌های خود از یگان‌های حمایت مردمی کرد را پایان دهد.

وی در واکنش به اظهارات رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا گفت: شیوه همکاری واضح است و با توقف حمایت تسلیحاتی از یگان‌های کرد و پس گرفتن سلاح‌هایی که قبلا به آن‌ها داده شده، آغاز می‌شود.

بوزداغ اظهار داشت: کسی حق ندارد که محدودیت‌هایی بر عملیات علیه گروه‌های مسلح کرد برخوردار از حمایت‌های آمریکا در عفرین تحمیل کند.

وی تاکید کرد که ترکیه هیچگونه تضمین یا تعهدی در زمینه عملیات در عفرین به روسیه یا هیچ کشور دیگر نداده است.

این مقام ترکیه‌ای گفت که از ابتدای عملیات شاخه زیتون تاکنون هیچ کدام از نیروهای مسلح ترکیه آسیبی ندیده‌اند.

وی افزود: گروه‌های کرد در عفرین عناصر داعش را به شرط همکاری با آن‌ها در جنگ علیه ارتش ترکیه، از بازداشتگاه‌ها آزاد کرده‌اند.

سخنگوی دولت ترکیه با بیان اینکه عملیات نظامی در عفرین طبق برنامه با موفقیت پیش می‌رود، خواستار حمایت‌های بین‌المللی از این عملیات شد.

ارتش ترکیه ساعت 17 روز شنبه تحت عنوان "شاخه زیتون" عملیاتی را علیه شبه‌نظامیان کرد در عفرین واقع در شمال سوریه آغاز کرد.

بن علی ییلدیریم نخست‌وزیر ترکیه بعد از حمله نیروهای این کشور به عفرین، هدف از عملیات شاخه زیتون را پاکسازی منطقه از ظلم و ستم تروریست‌ها عنوان کرد.

ترکیه شبه‌نظامیان YPG موسوم به «یگان‌های مدافع خلق» را شاخه سوری پ.ک.ک. و یک گروه تروریستی می‌داند و اعلام کرده است که اجازه نمی‌دهد این گروه در نزدیکی مرزهای ترکیه مستقر شود.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها