جدال لفظی دپیلمات‌های کره شمالی و آمریکا در نشست سازمان ملل

جدال لفظی دپیلمات‌های کره شمالی و آمریکا در نشست سازمان ملل
سه شنبه 3 بهمن 1396 - 23:22

دیپلمات‌های کره شمالی و آمریکا در «کنفرانس خلع سلاح» که روز سه‌شنبه به ابتکار سازمان ملل برگزار شد با یکدیگر به جدال لفظی پرداختند.

العالم - آمریکا - آسیا

یک مقام کره شمالی روز سه‌شنبه با بیان اینکه کشورش از توان «قدرتمند و قابل اتکا» برای مهار هر گونه حمله هسته‌ای برخوردار است، از ایالات متحده بابت استقرار تجهیزات نظامی در مجاورت این کشور به بهانه تضمین امنیت مسابقات المپیک زمستانی انتقاد کرد. 

«هان تائه سونگ»، سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد از ایالات متحده خواست مانورهای نظامی خود با کره جنوبی را متوقف کند. 

وی تصریح کرد با وجود حرکت اوضاع منطقه به سمت «تنش‌زدایی» نیروهای آمریکایی سیاست «پرمخاطره» انتقال تجهیزات نظامی راهبردی به شبه جزیره کره را پیش گرفته‌اند. 

وی در «کنفرانس خلع سلاح» که به ابتکار سازمان ملل برگزار می‌شود گفت: «این، مثل ریختن آب سرد بر پیکر فضای مثبتی است که در روابط میان دو کره ایجاد شده و می‌تواند بار دیگر وضعیت را به سمت تقابل‌های شدید پیش ببرد.»

نماینده کره شمالی تصریح کرد آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی در سال گذشته به این کشور کمک کرده «نیروی هسته‌ای ملی» خودش را تکمیل کند. 

او گفت: «بنابراین، جمهوری دموکراتیک خلق کره سرانجام به یک توان بازدانده قدرتمند و قابل اتکا برای جلوگیری از جنگ دست یافته که هیچ نیرویی و هیچ چیز جلودار آن نخواهد بود.»

وی اضافه کرد: «من با افتخار اعلام می‌کنم نیروی هسته‌ای جمهوری دموکراتیک خق کره قادر است با هر گونه تهدید هسته‌ای از جانب آمریکا مقابله کرده و آن را خنثی کند. ما صاحب بازدارندگی قدرتمندی شده‌ایم که جلوی آغاز جنگ ماجراجویانه توسط آمریکا را می‌گیرد.»

نماینده کره شمالی گفت این کشور به عنوان «یک قدرت هسته‌ای مسئول»، مگر در صورت تجاوز قدرت‌های متخاصم به حق حاکمیت یا منافعش، به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای متوسل نخواهد شد. 

«رابرت وود«، نماینده آمریکا در امور خلع تسلیحاتی گفت: «ایالات متحده، کره شمالی را به عنوان قدرت هسته‌ای به رسمیت نمی‌شناسد.»

وی اضافه کرد: «کره، اگر می‌خواهد جزو کشورهای مورد تأیید جامعه بین‌الملل باشد و به این جمع بازگردد، باید گام‌های لازم را برای خلع سلاح از شبه جزیره کره بردارد.»

«وود» در ادامه خاطرنشان کرد: «فشار بین‌المللی روی کره شمالی، عمیق و شدید است و ادامه خواهد یافت.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها