طرح‌های نیمه‌کاره در عربستان محل جنیان

طرح‌های نیمه‌کاره در عربستان محل جنیان
دوشنبه 8 خرداد 1391 - 13:33

جوانان عربستان به بي‌کفايتي رژيم حاکم در تکميل کردن طرح‌هاي نيمه‌کاره اعتراض کردند و اين طرح‌ها را مکان جنيان دانستند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، گروهی از جوانان عربستان در اعتراض به گسترش فساد و ناتوانی حاکمیت در تکمیل کردن صد‌ها پروژه به تخریب ساختمان‌ها و پروژه‌های نیمه‌کاره اقدام کردند و با نوشتن شعارهای تمسخرآمیز جنیان را عامل تخریب دانستند این ساختمان‌ها معرفی کردند.

ضرر ناشی از پروژه‌های‌‌ رها شده عربستان میلیارد‌ها ریال برآورد می‌شود و اکنون به علت بی‌توجهی حاکمیت به لانه موش‌ها و پناهگاه مجرمان، و به گفته عامه مردم به خانه جنیان تبدیل شده است.

برخی نویسندگان عربستان حمله جوانان به ساختمان‌های نیمه کاره پروژه‌های دولتی را بهترین روش برای اعلام اعتراض به فساد و کم کاری حاکمیت می‌دانند.

جوانان عربستانی ابتدا به بیمارستان عرقه در شرق ریاض حمله کردند، بیمارستانی که هزینه‌اش به نیم میلیارد ریال رسیده است، ولی با وجود روی کارآمدن ۳ وزیر بهداشت همچنان متروکه است زیرا طبق گفته‌ها، مأمن و مأوای جنیان است.

صد‌ها جوان عربستانی برای بیرون راندن جنیان از بیمارستان عرقه به ساختمان نیمه کاره این بیمارستان هشت طبقه حمله و آن را تخریب کردند و سوزاندند.

حمله جوانان عربستانی به بیمارستان عرقه باعث شد که هزاران جوان دیگر در بسیاری از شهر‌ها از جمله أبها، حفر الباطن، بُریده، الخُبر، عنیزه و خُمیس مشیط به ساختمان‌های متروکه دولتی حمله کنند.

برخی مسئولان عربستان نیز به حمله جوانان به ساختمان‌های متروکه اشاره کرده و آن را بحرانی جدید قلمداد کردند.

شاهزاده خالد الفیصل استاندار مکه مکرمه اخیراً در کنفرانسی گفته بود روزانه میلیارد‌ها ریال هزینه می‌شود و صد‌ها پروژه در دست اجرا است، اما بسیاری از مهندسان بیکار هستند که این امر نشان می‌دهد اشکال از کار مقام‌های عربستان است.

در این کنفرانس اعلام شد که در سه سال گذشته حدود یک تریلیون ریال برای پروژه‌های دولتی‌‌ رها شده هزینه شده است.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها