رسانه وهابی ایران و شبکه العالم را متهم کرد

رسانه وهابی ایران و شبکه العالم را متهم کرد
دوشنبه 8 خرداد 1391 - 15:27

در پي شکست تلاش‌هاي آل‌سعود در خاورميانه و شمال آفريقا براي حفظ متحدان و رژيم‌هاي ديکتاتور خود، يک پايگاه اينترنتي وابسته به اين رژيم اتهام‌هاي تازه‌اي عليه جمهوري اسلامي ايران و شبکه العالم مطرح کرد.

به گزارش روز دوشنبه شبکه خبری العالم، پس از شکست تلاش‌های رژیم آل‌سعود در منطقه، از جمله در کشور مصر،

 پایگاه اینترنتی ایلاف وابسته به وهابی‌های سعودی، جمهوری اسلامی ایران و شبکه العالم را به تلاش برای شیعه‌گری متهم کرد.

ایلاف در مقاله ای به قلم «نبیل الحیدری» با تلاش برای سرپوش گذاشتن به شکست‌های آل‌سعود در منطقه، که آخرین آن شکست طرح الحاق بحرین به خاک خود بود، سعی کرد جمهوری اسلامی ایران را به توسعه تشیعه در مصر متهم کند و در این باره مدعی شد: «بی‌گمان، ایران از وضع بی‌ثبات مصر برای ایجاد فتنه و ساخت حسینه در مصر بهره‌برداری می‌کند.»

این رسانه وهابی در حالی جمهوری اسلامی ایران را به تلاش برای توسعه تشیع متهم می‌کند که از قدمت حضور شیعیان در مصر  ناآگاه است. این رسانه سعودی غافل است که اوج شكوفايي دوران مصر به زمان حكومت فاطميان باز می‌گردد که حکومتی شیعه بود و براي مدت چند قرن عدالت، شكوفايي و پيشرفت را براي مصر به ارمغان آورد و یکی از نشانه‌های شکوفایی آن که تا امروز نیز به عنوان بزرگ‌ترین مرکز آموزشی این کشور به شمار می‌رود دانشگاه الازهر است.

این سایت سعودی همچنین تیم خبری شبکه العالم را در مصر به تلاش برای توسعه تشیعه متهم کرد و نوشت: «کارکنان شبکه العالم در میدان التحریر به توزیع اعلامیه‌هایی درباره شیعه‌گری و فعالیت‌های مشکوک مشغول بودند.»

ایلاف  در حالی چنین اتهام واهی به شبکه العالم مطرح کرده است که خبرنگاران این شبکه مانند احمد السیوفی و نرمین خلیل و دیگر خبرنگاران آن از برادران و خواهران اهل تسنن هستند. بنابراین، ایراد چنین اتهام‌های به جمهوری اسلامی و شبکه العالم ترشحات ذهن نابخرد نویسندگان این سایت است.

 

 



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها