بررسی یک احتمال؛ بازی‌های پرسپولیس سه بر صفر می‌شوند؟

بررسی یک احتمال؛ بازی‌های پرسپولیس سه بر صفر می‌شوند؟
چهارشنبه 4 بهمن 1396 - 18:40

بعد از همه مشکلات اخیر، حداقل لازم نیست پرسپولیسی‌ها نگران از دست دادن نتایج این فصل و جام‌های فصل قبل‌شان باشند.

العالم _ ایران / ورزشی

اشتباهات پرتعداد حقوقی در پروسه بازگشت طارمی به پرسپولیس، دردسر زیادی برای آن‌ها درست کرد. ریزه اسپور توانست در فیفا، حکم محکومیت پرسپولیس را بگیرد و حالا،‌ رضایت آن‌ها هم نتوانسته پرونده را ببندد. طارمی این هفته، در برنامه نود اعتراف کرد تاریخ قراردادش با پرسپولیس، عوض شده و فیفا هم با فهمیدن همین موضوع، باشگاه را محروم کرده است.

بلافاصله بعد از صحبت‌های طارمی در نود، مسئولان دو باشگاه تراکتورسازی و استقلال در رسانه‌ها خواهان پس گرفتن قهرمانی فصل پیش پرسپولیس و سه بر صفر شدن همه بازی‌هایی که طارمی در آن‌ها حضور داشت شدند. سرپرست تراکتورسازی، اعلام کرده جام فصل پیش لیگ برتر هم باید به تراکتورسازی برسد.

با این حال، دکتر رفیعی کارشناس حقوقی و رئیس سابق کمیته تدوین مقررات فدراسیون به نود می‌گوید خطری پرسپولیس را تهدید نمی‌کند و موضوعات مطرح شده ارتباطی به تغییر نتایج بازی‌ها ندارد: «موضوع پرسپولیس، شامل چنین جرایمی نمی‌شود. قانون، نمی‌گوید بازیکنی که با دو باشگاه قرارداد بسته برای هیچکدام بازی نکند و جریمه بستن دو قرارداد متفاوت است. در مورد جعل قرارداد هم اولا، ادعای طارمی با توجه به اینکه خودش در حال حاضر از این تیم جدا شده و پس از پیوستن به باشگاهی دیگر علیه باشگاه سابقش حرف زده، قابل استناد نیست. ثانیا حتی اگر تاریخ قرارداد دست خورده باشد با توجه به اینکه او در آن زمان بازیکن رسمی پرسپولیس شده و در آن دوران هیچ محرومیت و محکومیتی برای بازی کردن نداشته، حضورش در بازی‌ها قانونی بوده و نوع محرومیت او و باشگاه، ربطی به این موضوع ندارد.»

با این شرایط، شاید افشاگری‌های طارمی درباره تخفات او و باشگاه پرسپولیس امید آن‌ها به باز شدن پنجره نقل و انتقالات را کم کرده باشد اما خطری، قهرمانی فصل پیش و جام احتمالی این فصل آن‌ها را تهدید نمی‌کند.

نود

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها