دولت مرکل، رکورد‌دار صادرات تسلیحات به کشورهای جهان سوم

دولت مرکل، رکورد‌دار صادرات تسلیحات به کشورهای جهان سوم
چهارشنبه 4 بهمن 1396 - 20:40

شبکه خبری آلمانی اعلام کرد اطلاعات مجلس آلمان از وزارت اقتصاد این کشور نشان می‌دهد صادرات تسلیحات هیچ دولتی در آلمان به اندازه دولت مرکل نبوده است.

العالم _ اروپا

حجم بالای صادرات تسلیحاتی آلمان بار دیگر خبرساز شد.

بنابر گزارش شبکه خبری ARD، هیچکدام از دولت‌های آلمان بیشتر از ائتلاف کنونی، به مناطق بحران‌زده سلاح صادر نکرده‌اند. در سال 2017 میلادی ارزش کل صادرات، 6 میلیارد و 24 میلیون یورو بوده است. این رقم سال پیش از آن 6 میلیارد و 88 میلیون یورو بود.

این اطلاعات در پی درخواست فراکسیون حزب چپ از وزارت اقتصاد به دست آمده است. بر همین اساس در فاصله سالهای 2014 تا 2017، ارزش کلی معامله‌های شخصی، 24 میلیارد و 91 میلیون بوده است.

این موضوع به ویژه زمانی از لحاظ سیاسی اهمیت دارد که این صادرات نه به کشورهای اروپایی یا ناتو بوده، بلکه به ویژه به مقصد کشورهای جهان سوم بوده است.

موضوع صادرات تسلیحاتی آلمان به کشورهای بحران‌زده همواره در سالهای گذشته یکی از موارد انتقاد از سیاست‌های دولت آلمان بوده است و در شرایطی است که دولت آلمان روز جمعه اعلام کرد که این کشور به سرعت تهیه تجهیزات نظامی برای گروه‌های درگیر در جنگ یمن را متوقف می‌کند که عربستان سعودی به عنوان مهمترین مشتری تسلیحات آلمانی از جمله این کشورهاست.

عربستان سعودی صدها میلیون تسلیحات از آلمان خریداری می‌کند و این در شرایطی است که بیش از 5 هزار نفر غیرنظامی در جریان جنگ میان عربستان و یمن کشته شده‌اند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها