واکنش مصر به عملیات نظامی ترکیه در سوریه

واکنش مصر به عملیات نظامی ترکیه در سوریه
پنج‌شنبه 5 بهمن 1396 - 06:53

وزیر امور خارجه مصر روز چهارشنبه اعلام کرد عملیات نظامی ترکیه در شهر عفرین سوریه تهدید خطرناکی برای تلاش های صلح به منظور حل بحران در این کشور است.

العالم - مصر

 سامح شکری در تماس تلفنی با رکس تیلرسون همتای آمریکایی خود گفت:  ادامه عملیات نظامی ترکیه در عفرین ضربه ای به تلاش های سیاسی صورت گرفته برای دستیابی به راه حل بحران سوریه است.

احمد ابوزید سخنگوی وزارت امور خارجه مصر فاش کرد شکری در گفتگوی تلفنی با تیلرسون بر اهمیت احترام نهادن به استقلال و تمامیت ارضی سوریه و جلوگیری از تشدید کشتار و خونریزی در این کشور تاکید و تصریح کرد ادامه عملیات نظامی ترکیه در عفرین تهدیدی خطرناک برای دورنمای حل سیاسی بحران سوریه و تلاش ها برای نابودی تروریسم در این کشور است.

تیلرسون نیز در این گفتگوی تلفنی از علاقه مندی آمریکا به ادامه هماهنگی و رایزنی با مصر برای دستیابی به راه حل سیاسی بحران سوریه و پایان دادن به درد و رنج مردم این کشور خبر داد.

شکری بر اهمیت حمایت از مطالبات مردم سوریه، حمایت از وحدت ملی و حفظ نهادهای این کشور تاکید و خاطرنشان کرد مصر از تلاش های جاری برای کاهش بحران در سوریه به خصوص فرایند مذاکرات کنونی ژنو تحت نظارت سازمان ملل متحد حمایت می کند.

نشست بعدی ژنو درباره سوریه روزهای 25 و 26 ژانویه کنونی برگزار می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها