آمریکا مساله سلاح شیمیایی سوریه را در دستور کار دارد

آمریکا مساله سلاح شیمیایی سوریه را در دستور کار دارد
سه شنبه 9 خرداد 1391 - 04:51

برجسته سازي موضوع تسليحات شيمايي در سوريه در دستور کار سازمان هاي اطلاعاتي غرب قرار دارد و آنها تلاش مي‌کنند با استفاده از اين حربه کهنه و نخ‌نما فشار عليه دمشق را افزايش دهند، درست به همان بهانه‌اي که به عراق يورش بردند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، یکی از سران ارشد شورشیان مسلح سوری موسوم به ارتش آزاد سوریه به روزنامه صهیونیستی هاآرتص، گفت: در ساعات ابتدایی سقوط بشار اسد کنترل سلاح‌های شیمایی و زرادخانه تسلیحاتی سوریه را در اختیار خواهند گرفت.

این اظهار نظر در حالی صورت می‌گیرد که شورشیان مسلح و رهبران آنها روابط تنگاتنگی با رژیم صهیونیستی داشته و سلاح‌ و وسایل ارتباط جمعی از این رژیم برای قتل عام مردم سوریه دریافت می‌کنند.

 این رهبر شورشیان سوری که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با هاآرتص، افزود: مخالفان برای به کنترل در آوردن زرادخانه های شیمایی دولت اسد برنامه ریزی کرده اند تا بتوانند کنترل این تسلیحات را در ساعات ابتدایی سقوط دولت اسد بر عهده بگیرند.

این روزنامه می افزاید: اسرائیل نگرانی های عمده ای از زرادخانه های تسلیحات شیمیایی سوریه دارد و نگران است در صورت سقوط نظام اسد این تسلیحات به دست ایران یا حزب الله بیافتد! این ادعا در حالی مطرح می‌شود که صهیونیست‌ها پیش از این ایران را متهم به مسلح کردن سوریه به سلاح‌های شیمیایی کرده بودند. البته آنها نگرانی خود را از گروه‌های تروریستی مسلح مانند القاعده اعلام نمی‌کنند چرا که در شرایط فعلی بیشتر به سود آنها در حال جنگیدن و سرنگون کردن دولت ضد اسرائیلی سوریه هستند.

برجسته کردن موضوع تسلیحات شیمایی سوریه حربه ای است که غربی ها تاکنون در عراق و لیبی این بهانه را دستاویز حمله و اشغال این کشورها قرار داده اند.

افسر سابق ارتش سوریه به هاآرتص گفت: ما تمامی اطلاعات در مورد محل نگهداری این تسلیحات را در اختیار داریم.

وی با این ادعا که بسیاری از نظامیان ارتش سوریه به مخالفان پیوسته اند، دلیل ناتوانی مخالفان برای ساقط کردن دولت اسد را وفاداری نظامیان و کمک های ایران، حزب الله لبنان و مقتدی صدر در عراق عنوان کرد.

مشخص نیست در صورت پیوستن بسیاری از نظامیان سوری به شورشیان مسلح چگونه آنها همچنان به دولت مرکزی وفادار مانده‌اند که باعث ناکام کردن طرح‌های براندازانه اعراب و غرب شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها