حزب آزادي وعدالت:

تقلب نرم در انتخابات ریاست جمهوری مصر

تقلب نرم در انتخابات ریاست جمهوری مصر
سه شنبه 9 خرداد 1391 - 06:23

عضو موسس حزب آزادي و عدالت مصر با اشاره به شک و گمان هاي بسيار درباره آراي احمد شفيق آخرين نخست وزير مبارک و نامزد وابسته به رژيم سابق در انتخابات رياست جمهوري، بر تقلب نرم در انتخابات مصر تاکيد کرد.

"جمال تاج الدين" روز سه شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، تاكيد كرد: احمد شفيق آخرين نخست وزير حسني مبارك بود كه بر كشتار انقلابیون مصری در میدان التحریر در حادثه "جمل" نظارت داشت و اکنون با شيوه ای مشكوك در دور اول انتخابات به پيروزي رسيد كه تاييد مي كند عملا تقلب نرمي در اين انتخابات رخ داده است.

در حادثه جمل مزدوران رژیم مبارک در زمان نخست وزیری احمد شفیق سوار بر شتر و مسلح به سلاح سرد به میدان التحریر حمله کردند که این حمله کشته و زخمی فراوانی داشت.

عضو موسس حزب آزادي و عدالت، اظهار داشت:ما اكنون در دو راهي و لحظه تعيين كننده قرار داريم، نامزد انقلاب محمد مرسي در مقابل احمد شفیق نامزد طرفدار رژيم سابق قرار دارد كه براي بازگرداندن رژيم تلاش مي كند؛ اكنون مردم مصر فرصتي دارند تا نظام حاكمي را از بين ببرند كه آنها را فقير و خوار و ذليل كرد، اموال و دارايي هاي آنها را غارت و سرقت كرد تا جايي كه 70 درصد مردم زير خط فقر زندگي مي كنند.

وي افزود: ما يقين داريم كه با حمايت گروههاي سياسي و افراد شريف در ميهن كه شعار " نه به حكومت نظامي" سردادند اجازه نخواهيم داد بارديگر يك شخصيت نظامي در مصر روي كار آيد.

عضو موسس حزب آزادي و عدالت تصريح كرد: امروز سه شنبه بيانيه مشتركي از حزب آزادي و عدالت و بسياري از گروههاي سياسي مخالف بازگشت مصر به گذشته، درباره دور دوم انتخابات منتشر خواهد شد که نتایج گفتگوهای گروه های مختلف سیاسی را مشخص خواهد کرد. 

تاج الدين با اشاره به اينكه قبطي ها در دور اول انتخابات به احمد شفيق راي دادند، گفت: به قبطي ها تاكيد مي كنيم كه ما در يك ميهن هستيم و آنها در ميهن شريك هستند و شايسته است كه در اداره ميهن نقش داشته باشند؛ ما تاكيد مي كنيم كه يك گروه نه اخوان المسلمين و نه غير اخوان المسلمين نخواهد توانست بر مصر حكومت كند و مصر بايد براي همه فرزندان آن و همه طيف هاي سياسي آن باشد. 

28/05 - 23:47

 



پربیننده ترین خبرها