ماکرون: پاریس فعلا دولت مستقل فلسطین را به رسمیت نمی‌شناسد

پنج‌شنبه 5 بهمن 1396 - 12:37

رئیس جمهور فرانسه گفت در واکنش به تصمیم آمریکا علیه قدس، فعلا قصد ندارند دولت مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسند.

العالم - اروپا

«امانوئل ماکرون»‌ رئیس‌جمهور فرانسه شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که قصد ندارند فعلا دولت مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسند.

ماکرون طی گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه اجلاس اقتصاد جهانی «داووس» گفت در واکنش به تصمیم آمریکا علیه قدس، قصد ندارند فلسطین را به عنوان یک دولت مستقل به رسمیت بشناسند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» وی با اشاره به اعلام قدس به پایتختی اسرائیل از سوی ترامپ، توضیح داد: «من هیچ تصمیمی را در واکنش به تصمیم دیگری نمی‌گیرم.»

رئیس جمهور فرانسه با اعلام آمادگی برای کمک به دو طرف در فرایند مذاکرات سازش، افزود کاری که اکنون باید انجام شود، تلاش برای به دست آوردن توافق صلح در کوتاه‌مدت است.

ماکرون تاکید کرد: «منطق ما از ابتدا بسیار شفاف بوده است؛ به رسمیت شناختن دو دولت. قدس باید پایتخت دو طرف و مرزهای مشترک باید بر اساس قوانین بین‌المللی به رسمیت شناخته شوند.»

وی در گفت‌وگو با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین گفت که فرانسه شریک مهمی در امنیت اسرائیل و شریکی استراتژیک برای تمام منطقه خواهد بود.

این اظهارات رئیس جمهور فرانسه در حالی است که چند کشور اروپایی از جمله بلژیک، ایرلند، لوکزامبورگ و اسلوونی اعلام کرده‌اند که قصد دارند فلسطین را به عنوان یک دولت مستقل به رسمیت خواهند شناخت.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ 16 آذر، ضمن به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، دستور داد هرچه سریعتر سفارتخانه این کشور از تل‌آویو به قدس منتقل شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها