ایلدیریم: بیش از 300 تروریست در عملیات عفرین کشته شدند

ایلدیریم: بیش از 300 تروریست در عملیات عفرین کشته شدند
پنج‌شنبه 5 بهمن 1396 - 13:10

نخست وزیر ترکیه با بیان اینکه بیش از 300 تروریست تا کنون در عملیات عفرین کشته شدند، گفت به نبرد با تروریسم از مرزهای ایران تا مدیترانه ادامه می‌دهند.

«بینالی ایلدیریم» نخست وزیر ترکیه امروز (پنجشنبه) گفت عملیات نظامی «شاخه زیتون» در شمال سوریه، از رسیدن تروریست‌های داعش به اروپا جلوگیری می‌کند.

ایلدیریم طی سخنرانی در آنکارا تاکید کرد ترکیه به مبارزه با تروریسم از مرزهای ایران تا مدیترانه ادامه خواهد داد.

وی با انتقاد مجدد از کمک‌های آمریکا به شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریه، گفت: «کشوری که پیشتر با ما در ناتو همکاری می‌کرد اکنون در موضع حمایت از گروه‌های تروریستی است.»

نخست وزیر ترکیه همچنین درباره عملیات شاخه زیتون اعلام کرد که تا کنون بیش از 300 تروریست در جریان عملیات عفرین کشته شدند.

گفتنی است؛ 6400 نظامی ترکیه تا کنون در جریان این عملیات در خاک سوریه حضور داشته و با ورود به 70 روستا، شبه‌نظامیان کُرد را از بین بردند. این نیروها گستره عملیات خود را به شهر «اعزاز» در شرق عفرین و استان حلب افزایش دادند.

تاکنون 3 نظامی ترکیه در جریان این عملیات کشته شدند.

دولت ترکیه که از چندین ماه قبل تهدید به اجرای عملیات نظامی جدید در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد در این منطقه می‌کرد، بعد از اعلام تصمیم آمریکا برای ایجاد ارتش کُردی 30هزار نفری در سوریه، مجاب به آغاز آن شد.

پربیننده ترین خبرها