پس از رسوایی جنایت "حوله"؛

عربستان کمک علنی به تروریستها در سوریه را متوقف می کند

عربستان کمک علنی به تروریستها در سوریه را متوقف می کند
سه شنبه 9 خرداد 1391 - 15:24

پس از رسوايي جنايت عناصر مسلح و تروريست در منطقه "حوله" سوريه و کشته شدن صدها شهروند، مفتي ها و شيوخ وهابي سعودي از توقف جمع آوري کمکهاي نقدي براي مخالفان سوريه خبر دادند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، شماری از شیوخ و مفتی های وهابی سعودی در پایگاه های اینترنتی  و شبکه های اجتماعی اعلام کردند که مسئولان به آنها ابلاغ کرده اند، باید جمع آوری کمک های مالی و نقدی به مخالفان سوریه را فورا متوقف کنند.

8 تن از شیوخ و مفتی های افراطی سعودی از جمله "ناصر العمر"، و "محمد العریفی" و "عبدالعزیز الطریفی" فراخوانی را در عربستان برای جمع آوری کمکهای نقدی و مالی جهت کمک به عناصر مسلح در سوریه به راه انداخته بودند.

عناصر مسلح اوایل هفته جاری در حمله ای وحشیانه به منطقه "حوله" بیش از صد نفر از شهروندان سوری را به قتل رساندند. بیش از 30 تن از قربانیان این جنایت کودکان زیر 10 سال بودند.

در پی وقوع این جنایت، کشورهای حامی عناصر مسلح و تروریست در سوریه، فورا نظام این کشور را مسئول این کشتار اعلام کردند .. تا با منحرف کردن افکار عمومی از خودشان که به دلیل حمایت از عناصر مسلح عاملان اصلی این جنایت وحشیانه به شمار می آیند، برای حمله به سوریه به اجماع جهانی دست یابند.

برخی رژیم های عربی منطقه بویژه عربستان و قطر با کمک و همکاری ترکیه و چند کشورغربی از حامیان اصلی عناصر مسلح و مخالفان این کشور به شمار می آیند که همواره تلاش کرده اند موافقت مجامع بین المللی را برای اقدام نظامی علیه سوریه کسب کنند.

مقامات سعودی و قطری تا کنون بارها به صورت علنی خواستار تسلیح مخالفان سوریه شده اند.

ترانزیت گسترده پول، سلاح و تروریست به سوریه

روزنامه "فیگارو" اوایل این هفته با انتشار گزارشی مفصل، از عملیات ترانزیت عناصر مسلح وابسته به القاعده و جریان های سلفی وهابی به سوریه از طریق شهر "طرابلس" درشمال لبنان پرده برداشت.

فیگارو خاطرنشان  کرد: عناصر مسلح لیبیایی که در حال جنگ با ارتش سوریه هستند، از سوی قطر حمایت شده، و بیشترین تعداد "داوطلبان" را برای جنگ با این ارتش تشکیل می دهند .. در کنار آنها نیز شماری با تابعیت لبنانی، سعودی، کویتی، پاکستانی، و شماری هم الجزایری هستند که در روستایی مرزی در ترکیه مستقرند. 

فیگارو ادامه داد: شماری عناصر مسلح عراقی نیز تلاش کردند از طریق عراق وارد سوریه شوند، ولی قبایل سوری با تعقیب آنها مانع از نفوذشان به داخل خاک سوریه شدند.

فیگارو فاش کرد: سرمایه داران عرب منطقه از جمله یک قطری به نام "عبدالرحمن النعیمی" به بهانه "کمکهای انسانی"، از گروه هایی که در "طرابلس" (لبنان) مستقر هستند حمایت مالی می کنند.

این روزنامه فرانسوی به نقل از شاهدان عینی در طرابلس تأکید کرد: در صورت انجام عملیات انفجاری، خانواده آن فرد پول هنگفتی دریافت می کند .. هر کدام از عناصر سلفی نیز ماهانه 200 دلار برای جنگ در سوریه دستمزد می گیرند.

این روزنامه با اشاره به هشدار برخی مسئولان آمریکایی، از امکان تشکیل یک "محور تروریستی" از شمال لبنان تا استان الانبار عراق خبر داد.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها