حمايت از اقدام الخواجه دربرابر دادگاه بحرين

حمايت از اقدام الخواجه دربرابر دادگاه بحرين
چهارشنبه 10 خرداد 1391 - 04:15

منامه (العالم)- فعال سياسي و حقوقي بحريني از اقدام عبدالهادي الخواجه فعال حقوقي بحريني مبني بر مخالفت با حاضر شدن در دادگاه تمجيد كرد.

"محمد التاجر" روز چهارشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: مخالفت عبدالهادي الخواجه (فعال زنداني بحريني كه به تازگي به اعتصاب غذاي چهارماهه اش پايان داده است) با حضور در دادگاه ، از روي اعتقاد او به اين مساله است كه حضور وي در جلسه محاكمه از آن جهت كه صرفا" محاكمه اي سياسي است ، هيچ فايده اي ندارد و حسن مشيمع و نيز عبدالجليل السنكيس از فعالان سياسي دربند بحريني نيز موضعي مشابه دراين باره اتخاذ كردند.

وي با اشاره به گفته هاي بازداشت شدگان سياسي و فعالان در دادگاه ديروز (سه شنبه 9خرداد) مبني بر تحت شكنجه قرار گرفتن آنان در زندان اظهار داشت: اين مسائل نشان مي دهد كه آنچه درباره شكنجه زندانيان در زندان هاي رژيم آل خليفه گفته مي شود ، واقعيت دارد و اثبات مي كند كه حقوق بشر در زندان هاي بحرين نقض مي شود.

التاجر خاطرنشان كرد گزارش هاي پزشكي قانوني نشان دهنده موارد زيادي از شكنجه و نقض حقوق بشر است و شريف بسيوني رييس كميته حقيقت ياب بحرين، هم در گزارش خود به شاه بحرين اين مساله را يادآور شده است.

فعال حقوقي بحريني ادامه داد دادگاه در جلسه ديروز خود خواست تا گزارش هاي پزشكي قانوني كه به كميته حقيقت ياب ارائه شده است ، به پرونده هاي بازداشت شدگان ضميمه شود.

التاجر گفت: در صورتي كه دادگاه قبول كند كه شكنجه زندانيان و بازداشت شدگان در زندان واقعيت داشته است ، بايد اعتراف هاي بازداشت شدگان را ناديده بگيرد.

وي همچنين گفت: در جلسه ديروز دادگاه ، فعالان بحريني نظرات خود را اعلام و درعين حال تاكيد كردند كه نظرات آنان در راستاي حق اظهار نظر از راه مسالمت آميز است و آن ها از اين حق چشم پوشي نخواهند كرد.

اين فعال حقوقي بحريني به مسوولان رژيم آل خليفه هشدار داد كه توسل به راهكارهاي امنيتي در تعامل با مردم بحرين و سركوب، كشتار و شكنجه مردم ديگر فايده اي ندارد و وضعيت زندانيان در زندان ها ، موجب توقف حركت انقلابي مردم نخواهد شد.

29-17:47

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها