دبیر کل ناتو: دخالت روسیه در انتخابات کشورهای خارجی را جدی می گیریم

دبیر کل ناتو: دخالت روسیه در انتخابات کشورهای خارجی را جدی می گیریم
جمعه 6 بهمن 1396 - 17:11

دبیر کل ناتو گفت: این سازمان تلاش های روسیه برای دخالت در انتخابات کشورهای خارجی از جمله در زمان بحران کاتالونیا در اسپانیا را به شدت جدی می گیرد.

العالم - اروپا

خبرگزاری فرانسه به نقل از «ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پیرامون دخالت ادعایی روسیه در انتخابات کشورهای خارجی اعلام کرد که ناتو این موضوع را به شدت جدی می گیرد.

استولتنبرگ در کنفرانس خبری پس از دیدار با «ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا با اشاره به بحران کاتالونیا در سال گذشته میلادی، گفت: ما شاهد افزایش چشمگیری در تلاش ها برای دخالت در بحران های سیاسی داخلی (کشورها) از راه های مختلف هستیم.

دبیر کل ناتو افزود: ما در این دیدار پیرامون گزارش هایی که از دخالت روسیه در چندین کشور دیده ایم، صحبت کردیم.

وی با تاکید بر اینکه ناتو دفاع سایبری خود را تقویت کرده، اضافه کرد: هر دخالتی از خارج غیر قابل قبول است و ما این موضوع را به شدت جدی می گیریم.

دولت اسپانیا در ماه نوامبر سال گذشته میلادی در بحبوحه بحران کاتالونیا جریانی از اطلاع رسانی را که در پی تشدید بحران بود، به کشور روسیه منتسب کرد.

اگرچه مادرید مستقیما کرملین را متهم به دخالت نکرد، اما یک اندیشکده دولتی اسپانیا در گزارشی با متهم کردن مسکو به تلاش برای بی ثبات کردن این کشور، نوشت: مسکو به دنبال تشدید اغتشاش در کاتالونیا است.

این اندیشکده همچنین هشدار داد که ممکن است روسیه همین راهبرد را در دیگر کشورهای اروپایی نیز دنبال کند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها