تشدید نگرانی اسرائیل از دقت بالای موشک‌های حزب الله

تشدید نگرانی اسرائیل از دقت بالای موشک‌های حزب الله
جمعه 6 بهمن 1396 - 18:27

نگرانی اسرائیل از تقویت توانایی های موشکی حزب الله در سایه ارزیابی ناظران این رژیم در مورد دستیابی این حزب به فناوری هدف قرار دادن هر هدفی در فلسطین اشغالی با دقت بالا، تشدید شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

منال اسماعیل گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین، گفت: توانایی های موشکی حزب الله، همچنان در صدر اولویت ها و نگرانی های مسئولان و کارشناسان اسرائیلی قرار دارد. نگرانی هایی که در دیدار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به طور جدی در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس مطرح شد

در ادامه این گزارش پس از پخش قسمتی از سخنان نتانیاهو در کنفرانس داووس آمده است: به اعتقاد ناظران اسرائیلی، نگرانی اساسی از تقویت توانایی موشکی حزب الله مربوط به موفقیت این حزب در تحول سریع و گسترده در نوع تسلیحاتی است که در اختیار دارد و می تواند موشک های خود را به موشک های هوشمند تبدیل کند و برد و دقت آنها را در حمله به اهداف اسرائیلی بالا ببرد.

کارشناسان اسرائیلی تاکید کردند حزب الله اکنون به یک سازمان شبه نظامی تبدیل شده است که بند اساسی در برنامه آن، بالا بردن دقت موشک هاست و ایران در این باره اصلی ترین نقش را ایفا می کند 

گوینده کانال دوازدهم تلویزیون اسرائیل گفت:«اگر جنگی در شمال (فلسطین اشغالی) رخ دهد، تهدید اصلی صد هزار موشکی خواهد بود که حزب الله در اختیار دارد و این حزب با کمک ایران به تلاش برای بالا بردن دقت و قدرت تخریب این موشک ها ادامه می دهد.»

ایالون روبین رئیس سابق اداره دفاع ضد موشک اسرائیل به کانال دوازدهم تلویزیون این رژیم گفت:«سامانه الکترونیکی تعیین کننده است. یک فرد با یک رایانه کوچک می تواند موشک را در طول مسیر هدایت کند تا ببینید باید به کجا برسد.» 

خبرنگار شبکه المیادین خاطر نشان کرد: دستیابی حزب الله به توانایی دقیق موشکی، اهداف بیشتری در اسرائیل را در فهرست تهدید قرار می دهد و می تواند شامل اهداف حساس اقتصادی و نظامی باشد که کار سامانه های پدافند موشکی اسرائیل را دشوارتر می کند.

بگفته تحلیلگران اسرائیلی، موشک های دقیق به حزب الله در جنگ آینده این امکان را خواهد داد که هر هدفی را که می خواهد با دقت هدف قرار دهد. ارزیابی حاکم در اسرائیل درباره لزوم شکست دادن حزب الله در جنگ آینده و اکتفا نکردن به ایجاد بازدارندگی در برابر آن، ماموریتی است که تحقق آن برای ارتش اسرائیل بسیار دشوار خواهد بود

رونی دانیل خبرنگار امور نظامی کانال دوازدهم تلویزیون اسرائیل گفت:«ممکن است جنگ آینده نخستین جنگی باشد که در آن غیرنظامیان در داخل، بیشتر از سربازان در صحنه های نبرد هدف قرار بگیرند. سامانه های پدافندی هر چه هم که خوب باشد، نخواهد توانست از همه شهرک ها دفاع کند.»

نوعام تیفون فرمانده سابق لشکر شمال در ارتش اسرائیل گفت:«سامانه های پدافندی کافی نیست و دقت موشک ها بدون شک می تواند شمار تلفات را افزایش دهد و نیز تاسیسات راهبردی را هم هدف قرار دهد. ما برای این مسئله آمادگی نداریم.» 

پربیننده ترین خبرها