بشار الجعفری در کنفرانس مطبوعاتی:

آمریکایی که داعش را به جان سوریه انداخت امروز حرف از راه حل سیاسی می زند! / «سعودی جاهل» می خواهد برای سوریه قانون تدوین کند، این کُمدی است

آمریکایی که داعش را به جان سوریه انداخت امروز حرف از راه حل سیاسی می زند! / «سعودی جاهل» می خواهد برای سوریه قانون تدوین کند، این کُمدی است
جمعه 6 بهمن 1396 - 19:48

رئیس هیأت دولت سوریه در مذاکرات ژنو با انتقاد از نقش مخرب آمریکا، فرانسه، انگلیس و عربستان در بحران به وجود آمده در سوریه، گفت که این کشورها حق ندارند در آینده سیاسی این کشور دخالت کنند.

العالم - سوریه

به گزارش خبرنگار العالم در اتریش؛ رئیس هیأت مذاکره کننده دولت سوریه در مذاکرات ژنو گفت: گفت و گوهای سازنده ای با دی میستورا انجام دادیم.

وی تصریح کرد: در آستانه «کنفرانس ملی سوریه در سوچی» هستیم؛ این دیدار را برای پاسخ به سوال های زیادی خصوصا درباره کنفرانس سوچی غنیمت شمردیم.

الجعفری از نقش مخرب عربستان در بحران سوریه انتقاد کرد و عربستان را «کشوری جاهلی» خواند، وی اظهار داشت: چگونه «سعودی جاهلیت» می تواند به تدوین قانون اساسی در سوریه کمک کند؟  این کمدی است.

وی در ادامه به نقش آمریکا در بی ثباتی سوریه اشاره کرد و گفت: آمریکایی که داعش را به جان سوریه انداخت امروز حرف از راه حل سیاسی می زند! چگونه این حکومت که به سوریه تعدی کرد و دستش به خون سوری ها آلوده است درباره راه حل سیاسی در آن سخن می گوید؟

رئیس هیئت سوری در مذاکرات ژنو با انتقاد از سیاست های دوگانه غرب و برخی از کشورهای منطقه گفت: نمایندگان آمریکا، انگلستان، فرانسه، عربستان سعودی و اردن نشستند و سندی را همزمان با کنفرانس سوچی منتشر ساختند که این شبیه توطئه ای جدید در سوریه است.

بشار جعفری خاطرنشان کرد: آنچه برگه غیررسمی احیای روند سیاسی در سوریه نام یافته است تلاشی مذبوحانه بری انهدام گفت و گوهای ژنو و سوچی بوده و مردود است، هرگز راهکارهایی که با چترباز یا تانک می آید را نمی پذیریم؛ طراحان این ورقه رسمی با شیوه ای غیر رسمی رفتار کردند، گویی روند ژنو مرده و می خواهند روند سیاسی در سوریه را به قتل رسانند و در تشییع جنازه آن شرکت نمایند.

رئیس هیئت سوری در مذاکرات ژنو اظهار داشت: چگونه اردن که اراضی اش را به پناهگاه 7 پایگاه برای تروریست ها تبدیل نموده درباره آینده کشورمان، سخن می گوید؟ اردن میزبان اتاق "موک" و تروریست هاست چگونه می خواهد درباره حاکمیت، سیاست و حل در سوریه، کلامی می گوید؟

به گزارش خبرنگار العالم در اتریش؛ نشست وین با هدف بررسی انتخابات و قانون اساسی سوریه به مدت دو روز (دیروز و امروز) در اتریش در حال برگزاری است.

پربیننده ترین خبرها