انتقاد کمیسر عالی حقوق بشر از سخنان ترامپ

انتقاد کمیسر عالی حقوق بشر از سخنان ترامپ
جمعه 6 بهمن 1396 - 23:26

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، از سخنان رئیس جمهور آمریکا در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس ابراز نگرانی کرد.

العالم - آمریکا

زید رعد الحسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، از سخنان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس ابراز نگرانی کرد و گفت تاکید رئیس جمهور آمریکا مبنی بر این که کشورهای جهان باید منافع خود را دنبال کنند باعث خواهد شد جهان به سال های منتهی به شروع جنگ جهانی اول بازگردد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از داووس، زید رعد الحسین تصریح کرد: ‹ترامپ همه کشورها را دعوت کرد که منافع خود را دنبال کنند و تقریبا به این نکته هیچ اشاره ای نکرد که اگر همه کشورها چنین روندی را در پیش گیرند و هر کدام از آنها تنها به فکر تامین منافع خود باشند، درگیری و تخاصم میان کشورها امری اجتناب ناپذیر خواهد بود و باعث خواهد شد که جهان بار دیگر به سال 1913 بازگردد.›

جنگ جهانی اول در سال 1914 شروع شد.

زید رعد الحسین، در کسوت کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، در گذشته نیز بارها از ترامپ و سیاست هایش انتقاد کرده است.

دولت ترامپ نیز در مقابل تهدید کرده است که از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خارج خواهد شد. البته، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نهادی غیر از تشکیلاتی است که تحت نظارت زید رعد حسین اداره می شود، اما این دو نهاد با یکدیگر همکاری نزدیک دارند.

آمریکا شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را به دشمنی با اسرائیل متهم کرده است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها