7 شهید و 11 زخمی در حمله بالگرد آمریکایی به غرب «الرمادی»

7 شهید و 11 زخمی در حمله بالگرد آمریکایی به غرب «الرمادی»
شنبه 7 بهمن 1396 - 12:31

حمله امروز یک بالگرد آمریکایی به غرب «الرمادی» 7 شهید و 11 زخمی برجای گذاشت که مدیر ناحیه البغدادی و رئیس پلیس این منطقه نیز در میان زخمی‌ها هستند.

العالم _ عراق

یک منبع آگاه امنیتی در استان «الانبار» عراق، شنبه (امروز) اعلام کرد که در حمله یک بالگرد آمریکایی به منطقه «البغدادی» در این استان، 7 تن شهید و 11 نفر زخمی شدند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود در گفت‌وگو با «موازین نیوز»، اظهار داشت: این بالگرد آمریکایی چند خودروی نظامی و غیرنظامی را که حامل «شرحبیل العبیدی» مدیر ناحیه البغدادی و سرهنگ «سلام العبیدی» رئیس پلیس این ناحیه بودند و قصد داشتند به منزل شیخ «معدی العبیدی» شیخ عشیره العبید در 90 کیلومتری غرب الرمادی بروند، هدف قرار داد.

این منبع افزود در این میان 11 نفر از جمله سرهنگ العبیدی و شرحبیل العبیدی زخمی شدند که در بیمارستان تحت درمانند.

نیروهای امنیتی و عشائر اکنون کنترل ناحیه البغدادی در غرب الرمادی را در دست دارند و نیروهای ائتلاف آمریکایی نیز هنوز در پایگاه «عین الاسد» در این ناحیه حضور دارند.

فرماندهی عملیات «الجزیرة و البادیة» در الانبار درباره جزئیات این حادثه گفت: نیرویی مشترک از آمریکاییها و نیروهای ویژه الانبار برای دستگیری «علی عفات السرمد» به دلیل داشتن میزان زیادی اسلحه و تجهیزات نظامی و داشتن پرونده‌هایی دیگر، از پایگاه الاسد با همراهی دو بالگرد نظامی خارج شدند و به محلی که تصور می‌کردند او در آن حضور دارد، نزدیک شدند اما نیرویی از الحشد و گشتی‌های پلیس در البغدادی نیز به این مکان نزدیک شدند و با تصور حمله نیروهای داعشی به این منطقه، با آنها درگیر شدند و به سوی نیروهای آمریکایی تیراندازی کردند که در مقابل بالگرد آمریکایی نیز به طرف آنها تیراندازی کرد که به کشته شدن شماری از نیروهای پلیس و زخمی شدن چندین تن از جمله رئیس پلیس البغدادی منجر شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها