با بهره برداری از طرح فولاد نی ریز؛

ایران در صدر تولیدکنندگان آهن اسفنجی جهان قرار گرفت

ایران در صدر تولیدکنندگان آهن اسفنجی جهان قرار گرفت
شنبه 7 بهمن 1396 - 15:37

کارخانه فولاد نی ریز به عنوان چهارمین واحد فولادی استانی کشور روز شنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید تا بدین ترتیب ایران در صدر تولیدکنندگان آهن اسفنجی در جهان قرار گیرد.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

معاون اول رئیس جمهوری را در این آیین وزیران صنعت، معدن و تجارت و دادگستری و استاندار فارس و شمار دیگری از مسئولان و صنعتگران همراهی کردند. 
کارخانه آهن اسفنجی نی ریز به عنوان سومین واحد تولید آهن اسفنجی به روش ایرانی پرد ( PERED ) و چهارمین کارخانه از مجتمع های فولاد استانی است. در روش پرد، مصرف آب و انرژی، پایین و کیفیت محصول بالا است. 
پیش از این پروژه های فولاد شادگان و میانه با این روش به بهره برداری رسیده است و این واحدها هم اکنون در حد ظرفیت اسمی در حال تولید هستند. 
مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت روز شنبه به ایرنا گفته بود: بهره برداری از طرح فولاد نی ریز و آغاز تولید آهن اسفنجی در سومین واحد احیای مستقیم کشور به روش ایرانی پرد، با ارتقای ایران به رتبه نخست تولید آهن اسفنجی در جهان، گامی دیگر در جهت جلوگیری از خام فروشی است. 
دستیابی به این موفقیت و معرفی ایران به عنوان بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی جهان، دستاورد بزرگی برای جامعه صنعتی کشور به شمار می آید. 
به گزارش ایرنا، برپایه جدول آماری انجمن جهانی فولاد، جمهوری اسلامی ایران در سال 2017 میلادی با تولید 20.5 میلیون تن آهن اسفنجی که بیش از 28 درصد کل تولید جهانی محسوب می شود، رتبه دوم را به خود اختصاص داد. 
همچنین برابر آمار همین انجمن، هند با تولید 25.8 میلیون تن آهن اسفنجی در سطح جهان، در مکان نخست قرار گرفت که با افتتاح واحد نی ریز رتبه نخست به ایران رسید. 
برپایه این گزارش، شرکت فولاد غدیر نی ریز با سهام داری 65 درصدی سرمایه گذاری غدیر و 35 درصدی سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تشکیل و به‌عنوان کارفرما وظیفه تکمیل پروژه را به عهده گرفت. 
واحد آهن اسفنجی نی ریز، در منطقه قطرویه شهرستان نی ریز در استان فارس قرار دارد. 
معاون اول رئیس جمهوری روز شنبه در سفری یک روزه وارد استان فارس شد.
جهانگیری در نخستین برنامه خود در شیراز در آیین اختتامیه نخستین مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان حضور یافت و اساسنامه تدوین شده توسط نمایندگان سمن های کشور را رونمایی کرد. 
معاون اول رئیس جمهوری در ادامه این سفر راهی شهرستان نی ریز در 192 کیلومتری شرق شیراز شد. بازدید هوایی از تالاب خشکیده بختگان و بهره برداری از طرح توسعه واحد تولید رینگ خودرو و طرح فولاد نی ریز برنامه های جهانگیری در سفر به این منطقه واقع در شرق استان فارس است. 
شرکت در جلسه شورای اداری استان فارس پایان بخش این سفر یکروزه خواهد بود. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها