کشته های انفجار انتحاری امروز کابل به 63 تن رسید/گروه طالبان مسئولیت حمله را برعهده گرفت

کشته های انفجار انتحاری امروز کابل به 63 تن رسید/گروه طالبان مسئولیت حمله را برعهده گرفت
شنبه 7 بهمن 1396 - 17:26

سخنگوی مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت افغانستان در نشست مطبوعاتی بعد از ظهر شنبه تعداد کشته های انفجار انتخاری امروز در شهر کابل پایتخت این کشور 63نفر و مجروحان را 151 تن اعلام کرد و در عین حال افزایش قربانیان را محتمل دانست.

العالم ـ آسیا

نصرت رحیمی » معاون سخنگوی وزارت کشور نیز در این نشست ؛ گوشه های از ابعاد حمله انتخاری امروز را با رسانه در میان گذاشت.
او گفت که بر اساس گزارش های اولیه مشخص شده است که آمبولانس حاوی مواد منفجره در ساعت 12 و 15 دقیقه در پارکینگ بیمارستان جمهوریت توقف داشته و از این محل به سمت اهداف احتمالی حرکت کرده است .
او گفت که در انتهای مسیر حرکت این آمبولانس در خیابان وزارت کشور، سفارت هندوستان ، سفارت اندونزی و مرکز شورای عالی صلح افغانستان مستقر هستند که قبل از رسیدن به هر یک از این اهداف ؛ آمبولانس شناسی شده و در پشت ایست و بازرسی دوم منفجر شده است.
به گفته رحیمی تاکنون 4 متهم در این ارتباط دستگیر و تحت بازجویی قرار گرفته اند.
او گفت که اغلب قربانیان این انفجار غیر نظامی هستند و در میان آنها کودکان و زنان هم دیده می شوند.
حدود ساعت 12 و 55 دقیقه امروز در چهار راه صدارت کابل در مقابل بیمارستان جمهوریت و ساختمان سابق وزارت کشور افغانسان یک عامل انتحار مهمات همراه خود را که داخل یک دستگاه خودرو آمبولانس جاسازی کرده بود، منفجر کرد که این انفجار در بخش وسیعی از شهر کابل را لرزاند. 

«وحید مجروح» سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان با توجه به احتمال تغییر آمار قربانیان از رسانه ها خواسته است که از نشر آمار تایید نشده خود داری کنند. 
پیش از این «نصرت رحیمی» معاون سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرده بود که مهاجم انتحاری با استفاده از یک دستگاه آمبولانس از لایه های نخست امنیتی گذشته و خود را به طرف ورودی خیابان وزارت کشور در کابل رسانده و هنگامی که شناسایی شده در لایه دوم ایست و بازرسی اقدام به انفجار محموله کرده است. 
به گفته وی زمانی که پلیس اقدام به هدف قرار دادن راننده کرده است، خودرو منفجر شده است. 
رحیمی گفت که مهاجم توانست با اعلام این که حامل بیمار برای انتقال به بیمارستان «جمهوریت» واقع در کوچه وزارت کشور است ؛ خود را به ورودی محل سابق وزارت کشور برساند. 
چهار راهی صدارت از شلوغ ترین مناطق شهر کابل و مهم ترین مسیر دسترسی به دفاتر ، دوایر و نهادی دولتی است . 
پس از حمله مهاجم انتحاری که در 10 خرداد ماه امسال در نزدیکی سفارت آلمان با تانکر آب حامل بیش از 5 تن مواد منفجره خود را منفجر کرد می توان انفجار امروز را بزرگترین انفجار اخیر شهر کابل برشمرد. 
به گزارش ایرنا، انفجار امروز در حالی رخ داد که افکار عمومی افغانستان بعد از وعده یک هفته ای مسئولان، منتظر ارایه گزارش نتایج تحقیق پیرامون حمله به هتل «اینترکانتیننتال» کابل بودند ؛ حمله ای که شنبه شب 30 دی ماه انجام شد و پس از 16 ساعت درگیری پرونده آن با 25 کشته و 12 زخمی بسته شد. 
گروه طالبان مسئولیت حمله امروز را برعهده گرفت و اعلام کرد که محل تجمع ایست و بازرسی پلیس در نزدیکی وزارت کشور را هدف قرار داده و مدعی شد در این حمله بیش از 80 پلیس کشته شده اند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها