تحلیلگر سیاسی ترک:

آنكارا در مقابل اسرائیل کوتاه آمده است

آنكارا در مقابل اسرائیل کوتاه آمده است
چهارشنبه 10 خرداد 1391 - 16:54

العالم، استانبول – يک تحليلگر سياسي ترک از کوتاه آمدن اين کشور در پيگيري حمله صهيونيست ها به ناوگان آزادي غزه، انتقاد کرد.

رژیم صهیونیستی در سال 2010 به کاروان آزادی و کشتی ماوی مرمره که حامل فعالان بین المللی بود و قصد داشت تا محاصره غزه را بشکند، حمله کرد که در این حمله 9 فعال ترک کشته شدند.

"مصطفی اوزجان" چهارشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم از كوتاهي دولت تركيه در پي گيري اين جنايت در سطح بين‌الملل و محاكمه عاملان آن انتقاد كرد و گفت: تا رژيم صهيونيستي از تركيه بابت اين جنايت عذرخواهي نكند، روابط فی مابین به روال سابق باز نمي‌گردد.

تحلیلگر سیاسی ترک افزود: تركيه از رژيم صهونيستي خواسته است كه به خانواده هاي قربانيان اين جنايت غرامت پرداخت كند، اما رژيم متجاوز اسراييل اين خواسته را هم نپذيرفته است.

اوزجان تصريح كرد كه رژيم صهيونيستي در محافل بين المللي و از طريق واسطه سعي كرده به تركيه نزديك و با اين كشور به توافق برسد، اما دولت تركيه اين خواسته را نپذيرفته و همچنان خواستار عذرخواهي علني زژيم صهيونيستي است.

وي افزود:رژيم غاصب اسراييل بابت اين جنايت از تركيه عذرخواهي نكرده است، زيرا اين صورت مجبور خواهد بود از جنايات متعدد  خود بر ضد كشورهاي عربي عذرخواهي كند.

اظهارات این تحلیل‌گر ترک در حالی بیان می‌شود که منابع خبری در سرزمین‌های اشغالی از سفر فرستاده اردوغان به تل‌آویو خبر می‌دهند. به گفته این منابع اردوغان که به دلیل سیاست‌های اشتباهش تقریباً ایران و عراق را از دست داده و سوریه را هم به دشمن خود تبدیل کرده، دنبال راهی می‌گردد تا توازن منطقه‌ای را به سمت آنکارا سوق دهد، امری که وی تنها در نزدیکی مجدد با رژیم اسرائیل دیده که شدیدترین انتقادها را پیش از این نسبت به آن داشت.

30-18:45  

 

 

 

 



پربیننده ترین خبرها