پیش‌نویس بیانیه پایانی کنگره سوچی

پیش‌نویس بیانیه پایانی کنگره سوچی
يکشنبه 8 بهمن 1396 - 02:19

پیش‌نویس بیانیه پایانی کنگره «گفت‌وگوی ملی سوریه» معروف به کنگره «سوچی» منتشر شده است.

العالم-سوریه

شبکه تلویزیونی الجزیره به یک نسخه از بیانیه پایانی کنفرانس ملی سوریه در سوچی دست یافته است و بندهای آن را منتشر کرده که در ذیل آمده است.

در پیش نویس بیانیه پایانی کنگره سوچی آمده است که باید کمیته‌ای با مشارکت دولت و هیات معارضان برای تعدیل قانون اساسی تشکیل شود.

در پیش‌نویس بیانیه آمده است که سازمان ملل از شرکت کنندگان در کنگره می خواهد که برای تشکیل کمیته قانون اساسی در مذاکرات ژنو همکاری کنند.

در پیش‌نویس کنگره تاکید شد که پایبندی کامل به حاکمیت سوریه و وحدت اراضی آن ضرورت دارد و فقط مردم سوریه حق دارند با روش های دیپلماتیک، آینده کشور خود را رقم بزنند.

بر اساس پیش‌نویس کنگره سوچی، سوریه باید به عنوان یک کشور دموکراتیک غیر طایفهای بر مبنای رعایت حقوق مساوی شهروندی مدیریت و ارتش ملی واحد که ماموریتش حقط مرزها و حمایت از مردم است، تاسیس شود.

در این پیش‌نویس آمده است که دولت سوریه باید از حقوق انسان و آزادیهای آنها حمایت و سلامت آوارگان و پناهندگان سوری و حق بازگشت به سرزمینشان تضمین کند.

کنگره سوچی با حضور حدود 1600 نفر از طرف‌های مختلف سوریه و همچنین ناظران منطقه‌ای و بین‌المللی طی روزهای 29 و 30 ژانویه (نهم و دهم بهمن‌ماه) در شهر سوچی روسیه برگزار می شود.

پربیننده ترین خبرها