فقر، ارمغان رژیم یمن برای مردم

فقر، ارمغان رژیم یمن برای مردم
پنج‌شنبه 11 خرداد 1391 - 04:52

سازمان هاي بين المللي و بشردوستانه ضمن هشدار درباره بحران انساني يمن اعلام کردند که نيمي از جمعيت اين کشور در معرض گرسنگي قرار دارد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، ميانگين فقر و بيكاري در یمن به شدت افزايش يافته و  10 میلیون نفر از جمعيت آن در معرض گرسنگي هستند.

جامعه يمن در بدترين وضعيت اقتصادي به سر می برد؛ آمارها حاكيست كه ميانگين بيكاري از حد 50 درصد گذشته است.

 اطلاعات موجود نشان مي دهد كه ميلياردها دلار به حساب علي عبدالله صالح دیکتاتور سابق يمن و نزديكانش قاچاق شده و كارشناسان معتقدند كه این اقدام يكي از علل وخامت وضعيت اقتصادي اين كشور است.

"مصطفي نصر" رئيس مركز تحقيقات و اطلاعات اقتصادي یمن در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: وضعيت اقتصادي و انساني يمن بسيار وخيم است به نحوي كه ميانگين فقر افزايش يافته و حدود 50 درصد از مردم روزي كمتر از 2 دلار به دست مي آورند.

وی افزود: اموال مردم همانند گذشته به صورت گسترده چپاول مي شود و افراد فاسد در دولت وفاق ملي كنترل مراكز دولتي را در دست دارند. 

"احمد شماخ" كارشناس اقتصادي يمني در مصاحبه با العالم، گفت: يمن جزء 10 كشور بسيار فقير جهان است و علت اين امر نيز سياست هاي اقتصادي و اجتماعي نادرست رژیم  گذشته است.

اقتصاد يمن به عللي از جمله تأثير تحولات اخير اين كشور در امور تجاري و منابع درآمدی، افزايش مستمر بهای مواد غذائي و كاهش مستمر درآمدهاي خانوارها با ركود سنگین مواجه است.

30-21:57

پربیننده ترین خبرها