بیمارستان های غزه به دنبال بحران کمبود سوخت، تعطیل می شوند

بیمارستان های غزه به دنبال بحران کمبود سوخت، تعطیل می شوند
يکشنبه 8 بهمن 1396 - 19:14

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با اشاره به وخامت اوضاع انسانی در این منطقه اعلام کرد: فعالیت بیمارستان های غزه طی چند ساعت آتی به سبب بحران کمبود سوخت، متوقف خواهد شد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری «عربی 21»، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در بیانیه ای اعلام کرد: ارائه خدمات پزشکی طی چند ساعت آتی در بیمارستان های «بیت حانون»، و «الدره» به سبب بحران کمبود سوخت متوقف خواهد شد.

این وزارتخانه افزود: بخش پزشکی با بحران شدید سوخت روبه رو است که عواقب خطرناکی بر همه بخش های خدمات پزشکی خواهد گذاشت.

در این بیانیه آمده است: وزارت بهداشت برای مقابله با این مشکل، اقدامات ریاضتی را برای بهینه سازی میزان سوخت در پیش گرفته و برای ارائه بیشتر خدمات پزشکی و بهداشتی، از ژنراتورهای کوچک برق درمراکز بهداشتی استفاده می کند تا سوخت کمتری مصرف شود.

این بیانیه افزود: مراکز بهداشتی در غزه به سبب بحران قطع برق، ماهانه به 450 هزار لیتر سوخت دیزلی نیاز دارند و اگر ساعت قطع برق در روز به 20 ساعت برسد، نیاز به سوخت دیزلی در این مراکز به 950 هزار لیتر می رسد.

در همین حال، رابرت رایپر مسئول هماهنگی کمک های انسان دوستانه و عملیات توسعه سازمان ملل متحد پیشتر در مورد وخامت زندگی ساکنان غزه بدلیل کمبودهای شدید خدمات برق رسانی، هشدار داده بود.

از سال 2006 تاکنون که رژیم صهیونیستی نوار غزه را به محاصره خود درآورده، از ورود سوخت به این منطقه پرجمعیت جلوگیری کرده است. به همین دلیل تنها نیروگاه برق غزه در نتیجه کاهش سوخت قادر به تولید برق مورد نیاز این منطقه نیست و مردم غزه در ساعت‌های طولانی با قطع برق مواجه هستند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها