خبرنگار العالم در یمن گزارش داد؛

بیش از 150 کشته و زخمی در درگیری های امروز عدن

بیش از 150 کشته و زخمی در درگیری های امروز عدن
يکشنبه 8 بهمن 1396 - 23:17

در درگیری میان مزدوران عربستان و امارات در عدن دستکم 150 نفر از جمله برخی غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

العالم - باخبرنگاران

در درگیری هایی که امروز یکشنبه در استان عدن واقع در جنوب یمن میان نیروهای هوادار عربستان سعودی و نیروهای تابع شورای جنوبی انتقالی که از حمایت امارات برخوردار است، رخ داد؛ دستکم 150 نفر کشته و زخمی شدند؛ این درگیری ها همچنان ادامه دارد. 

از صبح امروز درگیری های شدیدی در مناطق مختلف عدن صورت می گیرد. منابع میدانی تاکید کردند که نیروهای هوادار امارات به رهبری «عبدروس الزبیدی» موفق شدند مناطق خورمکسر و المعلا و التواهی را تحت کنترل بگیرند. همچنین اردوگاه طارق و جوله العاقل در ورودی شهر کریتر را به کنترل درآوردند.

منابع خبری اشاره کردند؛ اردوگاه 20 در ساحل ابین نیز  تحت سلطه نیروهای هوادار امارات آمده است.

این منابع تاکید کردند که دهها تن از عناصر هوادار عبدربه منصور هادی از جمله فرمانده تیپ حمدان به دست هواداران امارات اسیر شدند و بیش از 30 فرد مسلح کشته و بیش از 120 نفر که اغلب از هواداران هادی بودند، زخمی شدند که در میان آنها برخی غیرنظامی نیز دیده می شود. همچنین فرودگاه عدن بسته شد و جاده ها مسدود شد و در اغلب مناطق عدن عبور و مرور مختل شد.

سازمان پزشکان بدون مرز در عدن نیز تاکید کرد که بر اثر این درگیری ها از صبح امروز تاکنون 90 کشته و زخمی به بیمارستان های سازمان منتقل شدند.

سازمان پزشکان بدون مرز در صفحه تویتر خود نوشت: پس از گذشت چند ساعت از درگیری در عدن، آمار زخمیانی که به بیمارستان پزشکان بدون مرز در عدن منتقل شدند به 86 نفر رسید و این علاوه بر 4 کشته از جمله یک زن است.

بن دغر نخست وزیر دولت مستعفی یمن از ائتلاف متجاوز عربستان خواست تا وارد عمل شود و عدن را نجات دهد. همچنین اعلام کرد که در شهرهای جنوب، امارات تصمیم گیرنده است و از "کودتای علیه مشروعیت" حمایت میکند، و درباره توسعه درگیری ها هشدار داد.

این در حالی است که برخی خبرها حاکی از آن است که پس از تسلط شورای انتقالی جنوب بر چندین شهر و اردوگاه، «بن دغر» از کاخ المعاشیق به سمت مقر ائتلاف عربستان فرار کرد.

210

پربیننده ترین خبرها