نتانياهو: با كشورهای عربی، موضع ضد ايرانی مشترك داريم

نتانياهو: با كشورهای عربی، موضع ضد ايرانی مشترك داريم
دوشنبه 9 بهمن 1396 - 00:16

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت، این رژیم و برخی کشورهای عربی برضد ایران موضع مشترک دارند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ بنیامین نتانیاهو در بخش دیگری از گفتگوی خود با فرید زکریا که در مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوئیس انجام شده بود، درباره روابط اسرائیل با کشورهای عربی، صحبت کرد.

فرید زکریا گفت: به نظر می رسد که اسرائیل امروز در ائتلاف نزدیک راهبردی با عربستان سعودی و مصر قرار دارد در حالیکه هرگز در تاریخ خود تا این حد به چنین وضعیتی نزدیک نبوده است! در این مقطع زمانی ویژگی متمایز خاورمیانه نیز همین است یعنی نوعی از ائتلاف ضد ایرانی که در آن مصر، عربستان سعودی و اسرائیل و دیگر بازیگران مهم حضور دارند. آیا شما موافقید؟

بنیامین نتانیاهو گفت: من قبول دارم که ائتلافی از اسرائیل و سایر کشورهای خاورمیانه وجود دارد درحالیکه ده سال پیش چنین چیزی قابل تصور نبود. قطعا در زمان حیات من هرگز چنین چیزی را مشاهده نکردم. من کم و بیش به اندازه کشور اسرائیل سن دارم! این فوق العاده است. بله ! شروع این (ائتلاف) با یک نگرانی مشترک از یک دشمن مشترک شروع می شود که همان اسلام رادیکال (افراطی) است که اسلام افراطی سنی داعش یا قبل از آن یعنی القاعده است که اسرائیل با آن می جنگد. اسرائیل مانع از حملات تروریستی  بسیار زیادی - نه تنها در اسرائیل بلکه در سراسر جهان - شده است و جان شمار زیادی ازشهروندان را نجات داده است چون سرویس های اطلاعاتی ما درجه یک هستند!

وی افزود: همچنین موضع مشترک ما برضد ایران نیز وجود دارد. این مسئله یک منبع (اشتراک ما ) است اما منبع دیگری هم  برای این قرابت مواضع وجود دارد که همانا علاقه آنها (عرب ها) برای استفاده از فناوری های غیرنظامی اسرائیل در بخش آب و کشاورزی و فناری اطلاعاتی(آی تی) می باشد تا وضعیت سلامت و زندگی شهروندان شان را بهتر کنند. من این مسئله را به دید یک دلگرمی و امیدواری بزرگ برای صلح می دانم. به نظر من تغییر نگرش ها در سطح رژیم ها صورت گرفته است و ما در جهان عرب شاهد شروع یک تغییر چشمگیر نسبت به اسرائیل هستیم، عامه مردم عرب - البته نه همه آنها و البته نه هنوز اکثریت شان بلکه اقلیت قابل توجهی از آنها - هستند که چنین دیدگاههایی دارند و این مایه امیدواری است و آینده ی صلح است.

 

پربیننده ترین خبرها