آمریکا هلیکوپترهای بلک هاوک به اردن داد

آمریکا هلیکوپترهای بلک هاوک به اردن داد
دوشنبه 9 بهمن 1396 - 10:09

آمریکا هلیکوپترهای بلک هاوک را برای استقرار سریع در نیروی هوایی اردن و تقویت دفاع مرزی و حضور این کشور در عملیات علیه داعش تحویل داده است.

العالم- آمریکا  

به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام های آمریکایی می‌گویند، این کمک نظامی به اردن یکی از بزرگترین محموله‌های نظامی خارجی به این کشور است و به ظرفیت‌های نظامی این کشور کمک فراوانی می‌کند.

واشنگتن اعلام کرده که قصد دارد تا مدت‌ها پس از شکست داعش در سوریه بماند و پایگاه‌های نظامی را در بخش شمال شرقی این کشور داشته باشد.

در مراسم تحویل این هلیکوپترها، جوزف ووتل، رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا و محمود فرحت، رئیس ستاد ارتش اردن حضور داشتند. همچنین هلیکوپترها در یک مانور فرضی نجات گروگان‌ها که توسط نیروهای ویژه انجام شد، به کار گرفته شدند.

رئیس ستاد مشترک فرماندهی مرکزی آمریکا همچنین به شبکه خبری سی.ان.ان گفت که اردن شریک اصلی پنتاگون در منطقه است.

وی ادامه داد: اردن شریکی عالی برای پنتاگون بوده و من فکر می‌کنم که ما می‌توانیم شرکای خوبی با هم باشیم.

هنری ووستر، کاردار سفارت آمریکا در اردن در جریان این مراسم در پایگاه نیروی هوایی ملک عبدالله در 35 کیلومتری شمال شرق امان، پایتخت گفت: آمریکا همچنان به تعهداتش در حمایت از اقدامات نیروی هوایی اردن به منظور حفاظت از مرزها و انجام اقدامات برای مقابله با تروریست‌ها و حضور فعال در شکست داعش پایبند است.

کنگره آمریکا 470 میلیون دلار در سال میلادی 2017 برای ارتش اردن اختصاص داد که شامل آموزش، تامین سلاح و تحویل 12 فروند هلیکوپتر بلک هاوک UH-60 می‌شود.

ایسنا 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها