ایندیپدنت:

حملات ترکیه به عفرین، تکرار حملات اسرائیل به جنوب لبنان است

حملات ترکیه به عفرین، تکرار حملات اسرائیل به جنوب لبنان است
دوشنبه 9 بهمن 1396 - 14:36

نویسنده روزنامه ایندیپندنت در گزارش میدانی خود از بیمارستان عفرین نوشت اکثر مجروحان وکشته‌شدگان حملات ترکیه، کشاورزان و روستاییان هستند و تعداد کمی از نیروهای یگان‌های مدافع خلق در میانشان دیده می‌شود.

العالم ـ ترکیه

رابرت فیسک خبرنگار انگلیسی مشاهدات خود را از عفرین سوریه در گزارشی چنین شرح داده است که روستاییان و غیرنظامیان متعددی هدف حملات هوایی قرار گرفته‌اند. 

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، فیسک نوشت اولین شبی که ترکیه‌ای‌ها به عفرین حملات هوایی داشتند، خانواده‌ها در خواب به سر می‌بردند و روز بعد برخی از آنان دیگر زنده نبودند. اعضای برخی خانواده‌ها زنده مانده‌ و مجروح شدند و تعداد زیادی بی‌رحمانه کشته شده بودند. 

نویسنده ایندیپندنت ادامه داد، حملات ترکیه‌ای‌ها علیه مردم عفرین تعداد زیادی را به شدت مجروح و راهی بیمارستان کرده است. ترکیه قصد داشت یگان‌های مدافع خلق را هدف قرار دهد اما جمعیت اطراف عفرین از قومیت‌های مختلف هستند.

دکتر پالو رئیس بیمارستان عفرین به رابرت فیسک گفت روستاییانی که در بیمارستان بستری بودند با وی صحبت کرده و گفته‌اند در حالی که هیچیک از اعضای یگان‌های مدافع خلق (ی پ گ) در روستای آنان نبوده، ترکیه‌ به آنان حمله کرده‌ است.

نویسنده ادامه داد، حتی اگر کُردها هم در این روستاها بودند، این مساله توجیهی برای حملات به ساکنان این مناطق و مزارع و خانه‌هایشان نبود.

نویسنده ایندیپندنت از دیگر مجروحان بیمارستان عفرین می‌گوید که آن‌ها و خانواده‌هایشان به نوعی قربانی حملات هواپیماهای ترکیه بودند و تعداد زیادی از عزیزان خود را از دست داده‌اند. 

رئیس بیمارستان عفرین با در اختیار گذاشتن مدارک افرادی که بر اثر حملات ترکیه به این مرکز درمانی مراجعه کردند گفت، از روز 21 ژانویه تاکنون تنها 4 جسد نیروهای کُرد به این بیمارستان تحویل داده شده و تنها دو مجروح کُرد به آن مراجعه کرده‌اند. 

به گزارش فارس، فیسک نوشت، با بررسی لیست مجروحان و کشته‌شدگان بیمارستان اسامی کودکان، زنان، سالمندان در میان دیده می‌شود.

رابرت فیسک خاطر نشان کرد، وقتی در اتاق‌های بیمارستان عفرین قدم می‌زند، به یاد می‌آورد که ترکیه روز 21 ژانویه اعلام کرد 70 هدف کُردها را مورد حمله هوایی قرار داده ولی خبرگزاری آناتولی از هدف قرار دادن 100 مقر خبر داد. 

فیسک این حملات ترکیه را با حملات اسرائیلی‌ها در جنوب لبنان، حملات ناتو در یوگوسلاوی، یا حملات آمریکایی‌ها در عراق و افغانستان و موصل، مقایسه کرد و ان را تکرار همان حملات نامید. نویسنده ایندیپندنت افزود، همه این حملات عملیات جراحی بودند که در نتیجه صدها و یا هزاران نفر کشته و مجروح شدند. 

پربیننده ترین خبرها