ناینده پوتین در امور سوریه خبر داد:

حضور کردهای سوری در نشست سوچی

حضور کردهای سوری در نشست سوچی
دوشنبه 9 بهمن 1396 - 14:45

نماینده رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه با اعلام حضور کردهای سوری در نشست سوچی ابراز امیدواری کرد که معارضان سوری تصمیم خود را برای عدم حضور در این نشست تغییر دهند.

العالم ـ اروپا

«الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه امروز (دوشنبه) تأکید کرد، مسکو هنوز هم امیدوار است که معارضان سوری تصمیم خود را برای عدم حضور در نشست گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی تغییر دهند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، لاورنتیف ادامه داد، کردها در نشست گفت‌وگوی ملی سوریه شرکت می‌کنند اما دعوت‌نامه‌ها به صورت انفرادی برای آنها ارسال شده است.

این دیپلمات روس با اشاره به عملیات نظامی ترکیه در مناطق کردنشین سوریه تأکید کرد: «اوضاع بر عفرین تا حدودی به ثبات رسیده است و ما انتظار داریم که تحریکات احتمالی هیچ اثری بر نتایج کنگره سوچی نداشته باشد».

وی ادامه داد: «مسئله مباحثات درباره قانون اساسی به منظور تحقق اهداف اجرایی قرار است به «استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه ارجاع داده شود».

به گزارش فارس، نشست گفت‌وگوی ملی سوریه با حمایت کشورهای موسوم به کشورهای تضمین‌کننده آتش‌بس سوریه (روسیه، ایران و ترکیه) قرار است روزهای 29 و 30 ژانویه (9 و 10 بهمن‌ماه) در شهر سوچی برگزار شود. از تمامی طرف‌های سوری برای شرکت در این نشست دعوت به عمل آمده است اما گروهی از معارضان سوریه اعلام کردند که در این مذاکرات شرکت نمی‌کنند.

گروه موسوم به «کمیته عالی مذاکرات»، وابسته به معارضان سوریه بامداد شنبه به عدم شرکت در نشست گفت‌وگوی ملی سوریه که قرار است در شهر سوچی روسیه برگزار شود، رأی داد و به این ترتیب قرار است که در این نشست شرکت نکنند.

پربیننده ترین خبرها