زمان اجرای فاز سوم طرح رجیستری موبایل

زمان اجرای فاز سوم طرح رجیستری موبایل
دوشنبه 9 بهمن 1396 - 16:45

فاز سوم طرح رجیستری موبایل از چهاردهم بهمن ماه آغاز می‌شود. قرار است تا در این مرحله یکی از برندهای مطرح هوآوی یا سامسونگ انتخاب شوند.

العالم - ایران

رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه اعلام نموده است که قرار است فاز سوم طرح رجیستری موبایل از ۱۴ بهمن ماه آغاز شود. وی ادامه داد که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ورود یکی از برندهای مطرح هوآوی و سامسونگ به فاز سوم طرح رجیستری موبایل موافقت خود را اعلام نموده است.

ابراهیم درستی در مورد اجرای فاز سوم طرح رجیستری موبایل اعلام نمود که براساس توافقاتی که در این مورد صورت گرفته است و همچنین براساس سخنان مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، قرار است تا فاز سوم طرح رجیستری موبایل از چهاردهم بهمن‌ماه آغاز شود. به گفته وی برندهایی مانند هوآوی و سامسونگ قرار است تا در این مرحله مشمول این طرح شوند.

وی در ادامه اعلام نمود که حدود ۵۰۰۰ دستگاه تلفن همراه اپل که تا قبل از چهاردهم آذرماه به شبکه متصل شده بودند از دسترس خارج شده‌اند. وی ادامه داد که در این مورد از مسئولان درخواست شده است تا برای این تلفن‌های همراه راهی در نظر بگیرند تا مشکل آنها حل شود و مردم و فروشندگان نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

دقت در خرید تلفن همراه ضروری است!

رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه در ادامه سخنانش در مورد اجرای فاز سوم طرح رجیستری موبایل تاکید نمود که همه خریداران و فروشندگان تلفن همراه باید نسبت به تامین نیاز خود دقت کنند. وی اعلام نمود که در هنگام خرید تلفن همراه بهتر است به رسمی بودن و در شبکه بودن آن دقت شود تا محصول قاچاق خریداری نگردد.

وی تاکید نمود که فروشندگان موبایل قاچاقچی نیستند و ادامه داد که باید راهی در چارچوب قانون باز شود تا آنها نیز ضرر نکند. وی در مورد فروشندگان موبایل اعلام نمود که آنها نیز لازم است تا قاعده و اصول موجود را از این به بعد محکم‌تر و با دقت بیشتری اجرا کنند، زیرا فروشندگان خود نیز از این طرح استقبال می‌کنند.

فاز سوم طرح رجیستری موبایل برای گوشی‌های سامسونگ است تا هواوی؟
درستی در ادامه صحبت‌های خود در مورد اجرای فاز سوم طرح رجیستری موبایل ، به درآمد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی حاصل از بازار موبایل که عمدتا در قاچاق صرف می‌شد اشاره کرد و اعلام نمود که این میزان از این پس به خزانه دولت ریخته می‌شود و به عنوان بازار رسمی، مورد عرضه و تقاضا قرار می‌گیرد.

به گفته وی در فاز دوم اجرای طرح رجیستری تلفن همراه برندهایی مانند بلک بری و موتورولا، که تقریبا حدود یک درصد سهم بازار را دارند به رجیستری وارد شدند، اما سامسونگ، ال جی و هوآوی حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد سهم بازار را در اختیار دارند که قرار است در فاز سوم طرح رجیستری موبایل مورد توجه قرار گیرند.

درستی در پایان تاکید نمود که در مورد اجرای فاز سوم طرح رجیستری موبایل صحبت‌هایی با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده است و قرار است تا یکی از برندهای پرمصرف تلفن همراه نیز به فاز سوم طرح رجیستری وارد شود زیرا به گفته وی نباید به قاچاقچی اجازه داد که بازار امنی برای خود ایجاد کند.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها