روسیه، انتشار پیشنویس بیانیه پایانی نشست سوچی را تکذیب کرد

روسیه، انتشار پیشنویس بیانیه پایانی نشست سوچی را تکذیب کرد
دوشنبه 9 بهمن 1396 - 18:36

وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه ادعای انتشار پیش نویس بیانیه پایانی نشست کنگره گفت وگوهای ملی سوریه (سوچی) را برای حل بحران این کشور، تکذیب کرد.

العالم - آسیا

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: تصمیم های کنگره گفت وگوهای ملی سوریه (در سوچی) از قبل تعیین نشده است.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه به نقل از زاخارووا گفت: اخباری که در فضای مجازی منتشر می شود که گویا نتایج نشست سوچی از قبل تعیین شده و ادعای از پیش نوشته شدن بیانیه آن، تلاشی برای به شکست کشاندن کار کنگره گفت وگوهای ملی سوریه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: سوری هایی که به سوچی آمده اند، کار را شروع کردند و بلافاصله پس از آن اخباری منتشر شد که گویا بیانیه پایانی کنگره گفت وگوهای ملی سوریه تنظیم شده است.

زاخارووا گفت: وضعیتی ایجاد می شود تا بگویند همه چیز از پیش تعیین شده است که واقعیت ندارد. 

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز امروز (دوشنبه) به نقل از منابع مطلع در شهر 'سوچی' روسیه اعلام کرد: اسنادی که به عنوان پیش نویس پایانی نشست سوچی موسوم به 'کنگره ملی سوریه' منتشر شده است، صحت و اعتبار ندارد و تکذیب می شود.

این منابع افزودند: هدف از انتشار این اسناد، ایجاد تشویش در روند برگزاری کنگره گفت وگوهای ملی سوچی است.

این منابع آگاه که سانا نامی از آنها نبرده است، همچنین تصریح کردند: سند مربوط به نشست سوچی به کنگره گفت وگوهای ملی سوریه ارایه خواهد شد و پس از رای گیری در باره آن، دارای اعتبار خواهد بود.


سانا افزود: کنگره گفت وگوهای ملی سوریه در ساعات آینده، فعالیت مقدماتی خود را در شهر سوچی آغاز خواهد کرد و هیات های نمایندگی گروه های مختلف سوریه در حال وارد شدن به این شهر هستند. 

انتظار می رود فعالیت کنگره گفت وگوهای ملی سوریه که یک هزار و 600 نفر به عنوان نمایندگان اقشار مختلف مردم سوریه به آن دعوت شده اند، فردا (سه شنبه) نیز ادامه یابد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها