ابراهیم‌زاده خطر مضاعف برای ماست

برانکو: ناراحتم که در خانه برابر سعودی‌ها بازی نمی‌کنیم

برانکو: ناراحتم که در خانه برابر سعودی‌ها بازی نمی‌کنیم
سه شنبه 10 بهمن 1396 - 13:37

سرمربی پرسپولیس معتقد است سپاهان موفق‌ترین تیم 10 سال گذشته ایران است.

العالم - ایران / ورزشی

برانکو ایوانکوویچ صبح سه‌شنبه در حاشیه تمرین پرسپولیس در جمع خبرنگاران درباره دیدار پرسپولیس و سپاهان در هفته‌ بیست و دوم لیگ برتر، اظهار کرد: مصاف دو تیم یک دیدار بزرگ است. سپاهان در ۱۰ سال گذشته موفق‌ترین تیم ایرانی بوده است. با کمال احترام به بقیه تیم‌های لیگ برتر، پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتورسازی برترین تیم‌های ایران در ۱۰ سال گذشته بودند. همیشه نتیجه‌ بازی این تیم‌ها نامشخص بوده است. حتی برخی از هواداران پرسپولیس معتقدند که بردن استقلال مهم‌تر از قهرمانی در لیگ برتر است. سپاهان هم ارتش بزرگی از هواداران خود در اختیار دارد.

سرمربی پرسپولیس ادامه‌ داد: اگر سپاهان، پرسپولیس را ببرد هوادارانش تمام ضعف‌های این تیم در فصل جاری را می‌بخشند. در حال‌ حاضر سپاهان وضعیت خوبی ندارد اما تیم آنها استحقاق بیش از این را دارد. بر خلاف جایگاه این تیم در جدول رده‌بندی، بازی سختی مقابل این تیم خواهیم داشت. آن‌ها در خط حمله شریفی بازیکن ملی‌پوش، انصاری، علی محمدی و علی کریمی را در اختیار دارند. تیمی هستند که واقعا بازی‌های خوبی را ارائه می‌دهند و کیفیت خوبی دارند.

او گفت‌: هدف ما این است که در هر بازی بیشترین امتیاز را کسب کنیم. اگر سپاهان را نبریم، امتیازهایی که از پیکان گرفته‌ایم ارزشی نخواهد داشت. همین طور دوست داریم پیش از شروع لیگ قهرمانان آسیا حداکثر امتیازات را کسب کنیم و تفاوت امتیازی خودمان را در جدول رده‌بندی حفظ کنیم و دوست داریم این فضای خوب تا قبل از شروع لیگ قهرمانان آسیا حفظ شود.

برانکو با اشاره به بارش شدید برف در هفته‌ جاری در تهران، افزود: متاسفانه با بارش برف به مشکلاتی برخوردیم اما تغییری در برنامه‌های ما به وجود نیامد. دیروز برنامه پیش‌بینی شده خودمان را انجام دادیم. امروز (سه‌شنبه) تمرین سبک را پیش‌بینی کردیم اما این تمرین در سالن وزنه خواهد بود. امیدواریم که دوستان زحمتکش تا فردا زمین را تمیز کنند. کمتر کسی در سال‌های اخیر چنین برفی را دیده است.

سرمربی پرسپولیس در واکنش به بارش شدید برف در تهران، اظهار کرد: قبلا هم برف تهران را دیده بودم اما این مقدار نبود.

او در باره حضور منصور ابراهیم زاده در راس کادر فنی سپاهان، گفت‌: ابراهیم زاده مربی با کیفیت و با تجربه‌ای است. از زمانی که سرمربی ذوب آهن بود او را می‌شناسم. نکته مثبت او این است که ذوب آهن، سپاهان و همه بازیکنان این دو تیم را می‌شناسد. این موضوع می‌تواند خطر مضاعف برای ما باشد. با ورود مربی جدید انگیزه در تیم به وجود می‌آید و بازیکنان برای اثبات خود تلاش می‌کنند. با این حال ما هدف‌مان را می‌شناسیم و دوست داریم به بهترین نحو در زمین ظاهر شویم.

برانکو در واکنش به این حرف که هواداران سپاهان تا چند سال قبل شعار "ما سپاهانیم و حالا حالا قهرمانیم" سر می‌دادند اما اکنون دعا می‌کنند که تیمشان سقوط نکند، تاکید کرد: بله آنها الان در منطقه خطر قرار دارند. البته کیفیت این تیم به حدی است که فکر نمی‌کنم برای بقا بجنگند. این بازی یک داربی است و در حال‌ حاضر وضعیت فعلی جدول رده‌بندی و بازیکنان این تیم در این گونه بازی‌ها کمترین تاثیر را خواهد داشت. من اسامی چند بازیکن خط حمله این تیم را گفتم اما در خط هافبک و دفاع هم بازیکنان خوبی دارند. یک تیم بسیار خوب هستند. درست است که تیمشان مقداری بحران دارد اما فکر می‌کنم انتظار دارند با ارائه یک بازی خوب از بحران خارج شوند.

سرمربی کروات پرسپولیس در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که مربیان کروات  مانند بوناچیچ، استیماچ و کرانچار نتوانستند با سپاهان موفق شوند و مشکل این تیم را در چه چیزی می‌بیند؟ گفت‌: نمی‌دانم مشکل سپاهان چیست ولی آن قدر می‌دانم که باشگاه بزرگی با سابقه طولانی هستند و موفق‌ترین تیم از نظر نتیجه‌گیری در ۱۰ سال اخیر لیگ برتر فوتبال ایران بودند. چندین بار در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتند و به فینال راه یافتند. متاسفانه برای دوستم کرانچار شرایط جور نشد و اگر یادتان باشد در خیلی از بازی‌ها سپاهان کیفیت خوبی داشت ولی نتایج خوبی نگرفت.

سرمربی پرسپولیس در واکنش به خواسته هواداران این تیم مبنی بر برگزاری جشن قهرمانی در داربی پایتخت که دهم اسفند ماه برگزار می‌شود، گفت‌: خودمان را درگیر این مسائل نمی‌کنیم. ابتدای فصل گفتیم که اهدافمان چیست و آن را پنهان نکردیم. شاید نتوانیم به این اهداف برسیم چرا که رقبای سرسختی در راه قهرمانی پیش رو داریم. استقلال، ذوب آهن، تراکتورسازی، سپاهان و فولاد تیم‌هایی هستند که برای قهرمانی می‌جنگند اما هدف ما در هر بازی برد و کسب سه امتیاز و کسب قهرمانی در پایان فصل است. این که چه زمانی قهرمان می‌شویم و جشن برگزار می‌کنیم اهمیت ندارد. مهم‌ترین دغدغه‌ ما این است که چطور سپاهان را ببریم.

سرمربی پرسپولیس درباره پیشنهاد برخی مدیران برنامه‌های بازیکنان (ایجنت‌ها) به بازیکنان پرسپولیس برای انتقال به تیم‌های دیگر با وجود محرومیت این تیم از دو پنجره نقل‌ و انتقالات، اظهار کرد: بازیکنانی که با ما قرارداد دارند به قراردادشان متعهد خواهند بود و باشگاه به بازیکنانی که قراردادشان تمام شده پیشنهاد تمدید قرارداد می‌دهد. اگر کسی فکر می‌کند جای دیگر برای او بهتر است هیچ کاری از دست ما بر نمی‌آید. بازیکنان خیلی خوبی داریم. در کنار بازیکنانی که برابر پیکان به میدان رفتند بازیکنانی مانند وحید امیری، فرشاد احمدزاده و کمال کامیابی‌نیا غایب بودند. باز هم تیمی خواهیم داشت که برای قهرمانی می‌جنگد.

برانکو در واکنش به سوال خبرنگاری مبنی بر این که عادل فردوسی‌پور، مجری برنامه "۹۰" در برخورد با استقلال و پرسپولیس تبعیض قائل می‌شود و دیشب (دوشنبه) به خاطر بازی استقلال در جام حذفی به موضوع تصادف مهدی قائدی ورود نکرد اما در شرایط مشابه، موضوع مهدی طارمی پیش از دیدار با الهلال مورد بررسی قرار داد، گفت‌: من اصلا نمی‌دانم ماجرا چیست.

او درباره نتایج خوب السد در لیگ قطر که با پرسپولیس در آسیا هم‌گروه شده است، گفت‌: السد بزرگ‌ترین باشگاه قطر است. هوادار و امکانات دارد. مرتضی پورعلی گنجی و ژاوی در آن جا بازی می‌کنند. بازی این تیم برابر الغرافه را دیدم. آن‌ها توانستند با چهار گل به پیروزی برسند.

وی درباره دیدار نمایندگان ایران و عربستان در زمین بی‌طرف و مقاومت قطر در پذیرفتن این موضوع که در زمین کشور دیگری به میدان بروند، گفت‌: از این که در خانه خودمان بازی نمی‌کنیم ناراحتم. خوشبختانه مرحله گروهی را در خانه خودمان بازی می‌کنیم و باید فکری به حال مرحله بعد کنیم. ما از نظر مالی هم پارسال ضرر کردیم و چند بازی در تهران نبودیم و هواداران هم دچار مشکل شدند. چرا الهلال در فینال برنده نشد؟ به خاطر این  که عمر خریبین در یکی از بازی‌ها حضور نداشت. پارسال چهار بازیکن ما برابر این تیم حضور نداشتند.

سرمربی پرسپولیس در پایان درباره مشکلات این تیم در امر گلزنی در ورزشگاه آزادی، گفت‌: دلیل خاصی ندارد. مقابل نفت سه پنالتی‌ برای ما نگرفتند. هشت شانس گل داشتیم. مقابل گسترش فولاد هم همین طور بود. نمی‌توانم هیچ ایرادی از بازیکنانم بگیرم.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها