نخست وزیرکانادا: به مبارزه با اسلام هراسی ادامه می دهیم

نخست وزیرکانادا: به مبارزه با اسلام هراسی ادامه می دهیم
سه شنبه 10 بهمن 1396 - 14:50

تارنمای خبری «صدای آنلاین» نوشت: جاستین ترودو نخست وزیر کانادا به مناسبت سالگرد حادثه تیراندازی در شهر کبک در بیانیه ای اعلام کرد که دولت فدرال کانادا به مبارزه با اسلام هراسی ادامه می دهد.

العالم ـ آمریکا

این تارنمای کانادایی گزارش داد: ترودو دراین بیانیه اعلام کردکه "من به مناسبت سالگرد این حادثه به کانادایی های سراسر کشور می پیوندم تا به آنهایی که جانشان را از دست دادند افتخار کنم." 
وی افزود: "ما ذهن مان پیش قربانیان، عزیزانشان و تمام کسانی که با دردهای آن سانحه زندگی می کنند، است. ما همچنین به نیروهای امدادی که شجاعت و حرفه آن ها زندگی هایی را نجات داد، افتخار می کنیم."
"این یک حمله تروریستی علیه تمام مردم کانادا بود که قصد آن آزمایش اراده ما و تضعیف ارزش های ما بود. در زمان شکل گیری این حادثه یک جنبش همبستگی در سراسر کشور شکل گرفت که اتحاد مردم کانادا این حمله تروریستی را محکوم کرد."
به گزارش ایرنا، او با اشاره به اینکه هدفش نسبت به سال گذشته تغییر نکرده، اعلام کرد: ما در کنار یکدیگر قویتر هستیم. مهم نیست که کجا به دنیا آمدیم یا مذهب مان چیست، ما عضو یکسان این کشور هستیم. ما اجازه نمی دهیم یک اقدام غیرقابل تحمل ما را از هم جدا کند. دولت کانادا در این همبستگی کنار جامعه مسلمان کانادا می ایستد. ما در برابر اسلام هراسی و دیگر اشکال نفرت و تبعیض مقابله می کنیم و از تنوع (نژاد و مذهب) که باعث قدرت کانادا می شود، دفاع می کنیم.
در پی حمله تروریستی تاریخ 29 ژانویه 2017 (10 بهمن 95) در سنت فوی از حومه های شهر کبک، 6 نفر کشته و 19 نفر دیگر مجروح شدند. در این رابطه، دو فرد مهاجم دستگیر شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها