سید حسن نصرالله:

نقش امام خمینی (ره) در همه تحولات منطقه مشخص است

نقش امام خمینی (ره) در همه تحولات منطقه مشخص است
جمعه 12 خرداد 1391 - 15:29

دبيرکل حزب الله لبنان با اشاره به موضع ثابت امام خميني (ره) در خصوص مسأله فلسطين طي دورانهاي مختلف تأکيد کرد، نقش مؤثر و بنيادي امام خميني (ره) در همه تحولات بزرگ منطقه و انقلابهايي که حتي پس از چند دهه صورت گرفته، کاملا مشخص است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "سید حسن نصرالله" عصر جمعه در مراسمی به مناسبت رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره)، گفت: امام خمینی (ره) فقیهی بزرگ، فیلسوفی عظیم، عارف، و اندیشمندی اسلامی بود، که ویژگی های فردی بسیاری داشت.

وی تأکید کرد: امام خمینی (ره) انقلاب را به پیروزی و مرحله تحقق دستاوردهای آن رساند، و امروزه اهمیت نقش مؤثر و بنیادی امام خمینی در همه تحولات بزرگ که در منطقه ما روی داده، و همچنین در جریان انقلابهایی که حتی پس از چند دهه صورت گرفته، مشخص است.

سید حسن نصرالله افزود: امام خمینی (ره) رهبر انقلاب اسلامی مردم ایران بود، و رژیم طاغوتی شاه را که پلیس آمریکا در منطقه بود سرنگون کرد .. او بنیانگذار جمهوری اسلامی در ایران است.

سید حسن نصرالله ادامه داد: همه ما می دانیم که ویران کردن از ساختن ساده تر است .. خیلی ها می توانند خراب کنند ولی در سازندگی موفق نیستند .. این دستاوردی بزرگتر است .. این دستاوردی است که اکنون بسیاری از کشورهای عربی که در آن انقلاب صورت گرفته با آن مواجهند؛ می توان یک رژیم را سرنگون کرد ولی آیا می توان یک نظام ایجاد کرد؟

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) به مسأله فلسطین و قدس اهمیت می داد، و چالشهای جهانی هیچگاه موضع امام را تغییر نداد .. فلسطین یک مسأله عقیدتی است و نه موضوعی برای سازش و تفرقه .. امام خمینی همواره ملتهای مسلمان و مستضعفان را به وحدت و تکامل دعوت می کرد.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، صدام با حمایت آمریکا، غرب و کشورهای مختلف دنیا به ایران حمله کرد؛ در آن زمان بسیاری از کشورها از صدام حمایت کردند، و فقط چند کشور از جمله سوریه از امام حمایت کردند.

سید حسن نصرالله گفت: امام با وجود همه اقدامات صدام حسین، هیچگاه از فکر تقریب بین مسلمانان و مستضعفان عقب نشینی نکرد؛ زیرا این امر برای او یک مسأله عقیدتی بود.



پربیننده ترین خبرها