امیرعبداللهیان:حماس و جهاد اسلامی دو رکن اصلی مقاومت علیه رژیم صهیونیستی

امیرعبداللهیان:حماس و جهاد اسلامی دو رکن اصلی مقاومت علیه رژیم صهیونیستی
سه شنبه 10 بهمن 1396 - 20:12

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: حماس و جهاد اسلامی دو رکن اصلی مقاومت و ایستادگی علیه رژیم صهیونیستی هستند.

خالد قدومی نماینده جنبش حماس امروز (سه‌شنبه 10 بهمن) با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل  دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به تحولات منطقه گفت: اظهارات نسنجیده ترامپ بار دیگر همه نگاه‌ها را  متوجه فلسطین و قدس کرد.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین خاطرنشان کرد:رابطه جمهوری اسلامی ایران با فلسطین رابطه‌ای راهبردی است.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با اشاره به نشست اخیر روسای پارلمان‌های کشورهای اسلامی (PUIC) در تهران، نقش کشورهای اسلامی در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مهم دانست و بر رویکرد مثبت پارلمان‌های شرکت کننده در کنفرانس (PUIC ) در حمایت از همه قدس به عنوان پایتخت سرزمین تاریخی  فلسطین تأکید کرد.

امیرعبداللهیان عنوان کرد: نقش حماس و گروه‌های جهادی در مبارزه علیه رژیم صهیونیستی تاریخی است.

وی افزود:حماس و جهاد اسلامی دو رکن اصلی مقاومت و ایستادگی علیه رژیم صهیونیستی به شمار می‌روند و تلاش‌ها برای عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با تل آویو به جایی نمی‌رسد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل توجه به وضعیت انسانی در غزه را موضوعی مهم و حیاتی دانست و خاطر نشان کرد: تل آویو نمی‌تواند امنیت کشورهای اسلامی را به بازی به‌گیرد و امروز مقاومت در بهترین شرایط خود قرار دارد. 

خالد قدومی نماینده جنبش حماس در این دیدار، ضمن محکوم کردن اقدامات ترامپ گفت: دولت ترامپ می‌خواهد حقوق فلسطینی‌ها نادیده گرفته شود و امنیت صهیونیست تأمین شود.

نماینده جنبش حماس در این دیدار از حمایت‌های مؤثر جمهوری اسلامی ایران در موضوع فلسطین و قدس قدردانی کرد.

خالد قدومی با اشاره به اوضاع کنونی فلسطین،خواستار تداوم حمایت کشورهای اسلامی از مردم فلسطین و مقاومت شد.

پربیننده ترین خبرها