مذاکرات مصر و اتحادیه اروپا در باره مسائل خاورميانه

مذاکرات مصر و اتحادیه اروپا در باره مسائل خاورميانه
چهارشنبه 11 بهمن 1396 - 02:13

سامح شکری وزیر امور خارجه مصر و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سه شنبه شب در بروکسل دیدار و تازه ترین تحولات مربوط به بحران قدس را بررسی کردند.

شکری و موگرینی در حاشیه نشست وزارتی ویژه کمک های بین المللی به مردم فلسطین که روز چهارشنبه در بروکسل برگزار می شود دیدار کردند.
وزارت امور خارجه مصر در بیانیه ای اعلام کرد دو طرف تحولات اخیر به ویژه قدس و دورنمای روند صلح فلسطینی- اسرائیلی را بررسی کردند.
وزارت امور خارجه مصر در این بیانیه افزود شکری و موگرینی در این دیدار روابط مصر و اروپا ، مهاجرت غیرقانونی و تعدادی از مسایل مهم مشترک منطقه ای و در راس آن ها مناقشه فلسطین ، تحولات قدس و دورنمای روند صلح را بررسی کردند.
بر اساس این بیانیه ، دو طرف بر حفظ همبستگی و وحدت موضع بین المللی درباره موضوع فلسطین و حرکت برای بازسازی و اصلاح روند مذاکرات صلح و راه حل تشکیل کشور مستقل فلسطینی در کنار اسرائیل تاکید کردند.
وزیر امور خارجه مصر و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره راه های حمایت از نهادهای ملی فلسطین و توسعه ظرفیت آن ها برای مدیریت نوار غزه با هدف کاهش درد و رنج فلسطینیان بحث و تبادل نظر کردند.
رئیس دستگاه دیپلماتیک مصر تاکید کرد اوضاع کنونی در قبال موضوع فلسطین سخت شده و گزینه های جایگزین محدود است و نقش شرکای اروپایی برای پیشبرد روند صلح در منطقه بسیار مهم می باشد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این دیدار بر موضع این اتحادیه در حمایت از فلسطین و اهمیت پیشبرد روند صلح بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی تاکید کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها