ادعای ترامپ درباره شکست داعش و اعتراف به آزاد کردن صدها "تروریست خطرناک"

ادعای ترامپ درباره شکست داعش و اعتراف به آزاد کردن صدها
چهارشنبه 11 بهمن 1396 - 06:11

رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد که ائتلاف تشکیل شده برای شکست داعش تقریبا صد درصد اراضی را که زمانی در عراق و سوریه تحت کنترل داعش بود از آنان پس گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم دونالد ترامپ در نخستین سخنرانی سالانه خود در کنگره گفت:  مفتخرم که اعلام کنم که ائتلافی که برای شکست دادن داعش شکل گرفته بود، تقریبا ۱۰۰% اراضی‌ای را که زمانی در عراق و سوریه تحت کنترل این جانی‌ها بود، پس گرفته است. اما هنوز کارهای زیادی باقی مانده که باید انجام شود. ما به مبارزه تا زمان شکست داعش، ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین افزود: ما در گذشته به صورتی احمقانه صدها نفر از تروریست‌های خطرناک را آزاد کردیم و بعدا در میدان نبرد با همان‌ها مواجه شدیم، از جمله مثلا [ابوبکر] البغدادی رهبر داعش.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سخنرانی سالانه خود در مورد وضعیت این کشور را با تقاضا برای یافتن زمینه های مشترک و وحدت در این کشور شروع کرد.

وی گفت : به همین دلیل، امروز من به وعده‌ام عمل کرده و فرمانی را امضا کردم که وزیر [دفاع، جیمز] متیس را مأمور می‌کند که سیاست بازداشت نظامی‌مان را تجدید نظر کرده و بازداشتگاه‌هایمان در گوانتانامو را باز نگه دارد.

رئیس جمهور آمریکا دراین سخنرانی همچنین از دموکرات ها خواست اختلاف ها را کنار بگذارند.

ترامپ ضمن دفاع از عملکرد دولت خود گفت: دستآوردهای بزرگی را در طول یک سال اول ریاست جمهوری کسب کردیم. ما همیشه متحد و یکپارچه باقی خواهیم ماند.

وی افزود: از همه دعوت می کنم تا برای خدمت به ملت آمریکا اختلافات خود را کنار بگذاریم. اکنون در وضعیت اتحاد قوی قرار داریم، چرا که ملت آمریکا قوی است. با هم امریکای با امنیت و قدرتمند را می سازیم و هزاران فرصت  شغلی جدید ایجاد کرده ایم. درصد بیکاری در میان امریکایی ها به پایین ترین حد خود رسیده است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین تصریح کرد عملکردش در عرصه اشتغالزایی عالی بوده است.

ترامپ گفت: ما با هم در حال ساخت آمریکایی قوی و باغرور و امن هستیم. از زمان انتخابات گذشته، حدود دو میلیون و چهارصد هزار فرصت شغلی ایجاد کرده ایم که حدود دویست هزار فرصتی شغلی در بخش تولید بوده است. پس از سال ها رکود در روند افزایش دستمزدها، شاهد افزایش حقوق و دستمزد هستیم.

وی افزود : میزان بیکاری به کمترین رقم در چهل و پنج سال گذشته رسیده است. میزان بیکاری آمریکایی های سیاهپوست نیز به کمترین حد از زمان ثبت آمار بیکاری رسیده است و ما به این آمار افتخار می کنیم. میزان بیکاری لاتین تبارهای آمریکا نیز به پایین ترین سطح در تاریخ رسیده است. میزان اعتماد صاحبان مشاغل کوچک در آمریکا به سطح بالایی رسیده است. خبر فوق العاده برای مردم آمریکا این است که مطابق قولی که یازده ماه پیش داده بودم ما بزرگترین طرح کاهش مالیات و اصلاح نظام مالیات را در تاریخ کشور آمریکا اجرایی کردیم.

ترامپ قانون بیمه اوباما را فاجعه بار توصیف کرد و گفت:نظام مالیاتی گذشته آمریکا بسیار قدیمی و شکست خورده است. ما روند مالیاتی بیرحمانه ای را حذف کردیم که درباره شهروندان با درامدهای پایین بود. ما قانون فاجعه بار بیمه و درمان اوباما را ابطال کردیم. ما میزان مالیات شرکت ها را از رقم سی و پنج درصد به بیست و یک درصد کاهش داده ایم. درنتیجه شرکت های آمریکایی می توانند با شرکت های کشورهای دیگر رقابت کنند. این کارها سبب می شود میزان درامد خانوارهای آمریکایی بیش از چهار هزار دلار افزایش یابد که رقم بسیار قابل توجهی است.

رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود همچنین خواستار اصلاح قوانین مهاجرتی شد و  گفت: از گنگره می خواهم پیش نویس قانون بهبود زیر ساخت ها را تصویب کند. 

ترامپ افزود: مرزهای بدون نظارت باعث ورود تسلیحات و گروه های مسلح و ریخته شدن خون های بسیاری شده است. از کنگره می خواهم قوانین موجود را برای متوقف کردن مهاجرت غیر قانونی تغییر دهد.

پربیننده ترین خبرها