ماجرای "عروس دریای سرخ" بار دیگر برسر زبانها افتاد؛

لانه های فساد در منطقه ممنوع عربستان

 لانه های فساد در منطقه ممنوع عربستان
شنبه 13 خرداد 1391 - 06:23

جنجالي شدن تعرض عناصر امنيتي هيأت "امربه معروف" سعودي به يک زن در مرکز خريد به دليل داشتن لاک ناخن، موجب شد موضوع سکوت چندين ساله اين هيأت در قبال تفريحگاه ساحلي جده موسوم به "عروس درياي سرخ" که همچنان منطقه اي اختصاصي براي ارتکاب انواع فساد و هرزگي شاهزدادگان سعودي به شمار مي آيد، بار ديگر بر سر زبانها بيفتد.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، انتشار اخبار و تصاویر ویدیویی توهین عناصر "امر به معروف" سعودی به یک زن به دلیل داشتن لاک ناخن، و مقاومت متقابل او در برابر تلاش عناصر امنیتی برای بیرون کردن وی از یک مرکز خرید، بار دیگر برای مسئولان امنیتی سعودی جنجال ساز شد.

رسانه های بین المللی با اعتراض به این اقدام عناصر امنیتی سعودی؛ حمله آنها به یک زن بی دفاع و در عین حال نادیده گرفتن فساد گسترده سران و شاهزداگان در تفریحگاه ساحلی جده را اقدامی افراطی و متناقض با مواضع اعلام شده آنها در خصوص مبارزه با هرگونه فساد دانستند .. البته مبارزه با فساد بر اساس نظر مفتیانی که هر مدت یک بار، با صدور فتواهایی مانند "قتل میکی ماوس" یا "تخریب خانه کعبه" دنیا را غافلگیر می کنند.

با جنجالی شدن موضوع تعرض به یک زن به دلیل داشتن لاک ناخن در داخل عربستان، نویسندگان سعودی به دفاع از عناصر هیأت امر به معروف پرداخته و تلاش کردند تا از اهمیت این موضوع بکاهند.

"حسن الحارثی" در روزنامه "الشرق" نوشت: ما مسائل مهم بسیاری داریم که می توانیم با آنها افکار عمومی را برای چندین سال با آنها مشغول کنیم، و نیازی به این نداریم که یک دختر با لاک ناخن به یکی از نیروهای هیأت توهین کند؛ این امر موجب به هدر دادن انرژی برای تفکر و نوآوری در عربستان می شود.

"علی سعد الموسی" نیز در روزنامه "الوطن" تأکید کرد: نباید دو دقیقه گفت و گو بین هر طرف یا هر شخصی، به داستانی اجتماعی یا بحث و جدلی گسترده در افکار عمومی تبدیل شود.  

الموسی ادامه داد: (جنجالی شدن) این موضوع بیانگر خلأ فکری و فرهنگی در جامعه است. ما مسائل مختلفی مانند زنان، هیأت امر به معروف، آب، امتحانات، و حتی فاضلاب داریم، که به نظر می آید انتشار چنین ویدیوهای بی محتوایی که با موبایل فیلم برداری شده اند، موجب تلف کردن زمان می شود.

 

لانه های فساد در منطقه ممنوع

درحالیکه میلیون ها عربستانی طی روزهای گذشته ویدیوی توهین نیروی هیأت امر به معروف سعودی به زن عربستانی به دلیل داشتن لاک ناخن و پاسخ متقابل آن زن را مشاهده کرده اند؛ مردم عربستان سکوت این هیأت در قبال ده ها ویدیوی منتشر شده از تفریح گاه ساحلی جده و فساد و رسوایی های شاهزادگان در منطقه "عروس دریای سرخ" را بسیار سئوال برانگیز می دانند.

پایگاه اینترنتی الوطن گزارش داد؛ اسناد و جزئیات منتشر شده در شبکه های اجتماعی اینترنتی حاکیست، فساد و بی بندوباری و مواد مخدر در ویلاها و خانه ها در این منطقه ممنوع و جدا از دنیای خارجی به صورت گسترده موج می زند، و این درحالی است که شاهزادگان با نفوذ سعودی از این منطقه حمایت می کنند.

بر اساس این اسناد، شاخه هیأت امربه معروف در جده به همه رؤسای مراکز وابسته تأکید کرده که عناصر و نیروهای این هیأت بدون فرمان امیر منطقه جده حق ورود به ویلاها، قهوه خانه ها و منازل را ندارند.

شهر جده بخشی از منطقه مکه است که شاهزاده "خالد بن فیصل بن عبدالعزیز" ریاست آن را برعهده دارد.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها