تظاهرات مجدد پزشکان در الجزایر

تظاهرات مجدد پزشکان در الجزایر
چهارشنبه 11 بهمن 1396 - 11:12

هزار پزشک دیروز سه شنبه در شهر الجزیره پایتخت الجزایر تظاهرات کردند.

العالم آفریقا 

حدود هزار پزشک که در چند بیمارستان شهر الجزیره فعالیت می کنند ، در محوطه بیمارستان "مصطفی پاشا" در مرکز این شهر گردهم آمدند و در اعتراض به وضعیت کاری خود تظاهرات کردند.

این در حالیست که مذاکرات بین دولت و نمایندگان کادر پزشکی برای پایان دادن به اعتصاب 2 ماهۀ پزشکان ازسرگرفته شده است .

برخی از پزشکان پلاکاردهایی با عنوان "پزشکان فارغ التحصیل عصبانی هستند" در دست داشتند.

پلیس نزدیک بیمارستان مصطفی پاشا مستقر شده بود ولی وارد محوطه بیمارستان نشد و مداخله نکرد.

پزشکان می گویند که وزارت بهداشت و درمان آنها را به مناطق دورافتاده اعزام می کند ولی لوازم و تجهیزات پزشکی لازم و نیروهای کمکی مورد نیاز را در اختیار آنها نمی گذارد و برای آنها خانۀ مناسب فراهم نمی کند.

پزشکان روز 3 ژانویه 2018 در مرکز الجزیره تظاهرات کردند که پلیس آنها را متفرق کرد و 20  پزشک در درگیری با پلیس زخمی شدند.

اتحادیه پرستاران الجزایر هم اعلام کرد که از روز 5 فوریه 2018 اعتصاب "نامحدود" خود را در اعتراض به وضعیت کاری نامناسب پرستاران فعال در بیمارستان های دولتی آغاز خواهد کرد.

اتحادیه پرستاران افزود: پرستاران بیمارستان های دولتی از کمبود نیروی کار و تجهیزات مورد نیاز رنج می برند.

دستگاه قضایی الجزایر روز 24 ژانویه 2018 با صدور حکمی اعتصاب پزشکان را که تعداد آنها گاه به 13 هزار نفر می رسد ، ممنوع کرده است.

پزشکان خواستار لغو برنامۀ خدمت پزشکان فارغ التحصیل در مناطق دورافتاده به مدت 2 سال تا 4 سال و خدمت نظامی هستند زیرا پزشکان پس از دریافت مدرک دکترا پیش از باز کردن مطبی برای خود یا فعالیت در بیمارستان ها و درمانگاه های دولتی یا خصوصی باید در مناطق دورافتاده خدمت کنند و دورۀ خدمت نظامی را هم بگذرانند.  

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها