توضیحات فدراسیون فوتبال درباره رویارویی با تیم های عربستانی

توضیحات فدراسیون فوتبال درباره  رویارویی با تیم های عربستانی
چهارشنبه 11 بهمن 1396 - 11:13

فدراسیون فوتبال در توضیحاتی در خصوص رویارویی با تیم‌های عربستانی اعلام کرد که در انتظار گزارش گروه امنیتی برای پیگیری این مسئله در کمیته مسابقات AFC هستند.

العالم-ایران/ورزشی

روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره موضوعات مطرح شده پیرامون بحث میزبانی تیم‌های ایرانی از حریفان عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا توضیحاتی ارائه کرد. در این متن سه نکته اصلی به چشم می‌خورد که در زیر آمده است:

1- عدم رویایی تیم‌های ایرانی و عربستانی در مسابقات خانگی لیگ قهرمانان آسیا از سال‌ها قبل، خواست عربستان سعودی بوده است، اما این درخواست به دلیل نبود مدارک مستند، مورد قبول AFC واقع نمی‌شد. این امر باعث می‌شد تیم‌های عربستانی ضمن پذیرش سفر به ایران، حداقل زمان اقامتی ممکن را در کشورمان داشته باشند. به دنبال بروز موضوع سفارت که خارج از حیطه و اختیارات فدراسیون فوتبال است و ارائه مستندات از سوی عربستان به کنفدراسیون فوتبال آسیا، کمیته مسابقات AFC جلسه‌ای اضطراری تشکیل داد که در آن، علاوه بر عربستان، کشورهای امارات و قطر هم خواهان برگزاری بازی با تیم‌های ایرانی در کشور ثالث بودند. در جلسه مورد اشاره، امارات و قطر از این پرونده خارج شدند و پس از رأی‌گیری بدون اعضای ایرانی و عربستانی، تصمیم گرفته شد بازی‌های نمایندگان ایران و عربستان تا زمان عادی شدن روابط دو کشور در کشور ثالث برگزار شود.

نکته مهم در این میان، رد درخوست امارات به دلیل کافی نبودن مستندات بود. البته درخواست عربستان همچنان به قوت خود باقی است.

2- عربستان اخیراً از کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست کرد مسابقات تیم‌های باشگاهی این کشور با تیم‌های قطری نیز در کشور ثالث برگزار شود که این موضوع، مانند درخواست عربستان در مورد ایران قبل از اتفاقات مورد اشاره، به دلیل عدم بینه خاص و مستندات مورد قبول کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار نگرفت.

3-  فدراسیون فوتبال تأکید می‌کند که در تلاش برای تغییر این روند بوده و رایزنی‌های گسترده‌ای را با ارگان‌های مختلف داشته است. برهمین اساس گروه امنیتی که اخیراً از طریق کنفدراسیون فوتبال آسیا در ایران حضور یافت، همه شرایط موجود را مورد بررسی دقیق قرار داد. لذا منتظریم این گزارش ارائه شود تا متعاقب آن پرونده دوباره در کمیته مسابقات مورد بررسی قرار بگیرد. علاوه بر این مکاتبات و تماس‌های متعدد با مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا هم ادامه دارد که در وقت مقتضی در این باره اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد پذیرفت. فدراسیون فوتبال تصریح می‌کند که پیگیری‌های ویژه برای رفع این مشکل از طریق فیفا و رئیس این نهاد بالادستی و همین‌طور کنفدراسیون فوتبال آسیا و رئیس AFC ادامه دارد.

سایت فدراسیون فوتبال

پربیننده ترین خبرها