حسن نیت خارطوم به دنبال عقب نشینی از ابیه

سودان خواهان موفقيت مذاكره با سودان جنوبي است

سودان خواهان موفقيت مذاكره با سودان جنوبي است
شنبه 13 خرداد 1391 - 08:00

خارطوم (العالم)- عضو دفتر سياسي حزب حاكم "كنگره ملي" سودان تاكيد كرد: دولت سودان در موارد متعدد حسن نيت خود را نشان داده كه بارز ترين آن عقب نيشني نيروهايش از منطقه ابيه است تا بدين ترتيب زمينه مناسبي براي به ثمر نشاندن مذاكرات با سودان جنوبي در اديس آبابا پايتخت اتيوپي فراهم شود.

"محمد حسب الرسول" روز شنبه در گفت وگوبا شبكه خبري العالم اظهار داشت: دولت سودان براي برقراري امنيت، صلح و ثبات و حل مشكلات موجود با سودان جنوبي، راهكار استراتژيكي را برگزيده و براي اين مهم تلاش مي كند.

حسب الرسول افزود: دولت خارطوم در موارد متعدد در مسير مذاكرات، حسن نيت خود را نشان داده كه برجسته ترين آن عقب نشيني نيروهايش از ابيه براي تقويت امنيت و ثبات است. 

عضو دفتر سياسي حزب حاكم "كنگره ملي" سودان گفت:عقب نشيني از ابيه در چارچوب اثبات حسن نيت و هم چنين تاكيد بر تقويت امنيت، ثبات و گسترش آن و تلاش براي تقويت منافع مشترك دو دولت شمال و جنوب سودان است.

حسب الرسول خاطرنشان كرد: دولت سودان هم اكنون تلاش مي كند در راستاي مذاكرات اجرايي، چارچوب منطقي براي تامين منافع مشترك دو طرف تعيين كند.

وي افزود: مذاكرات آديس آبابا با بررسي مسائل امنيتي آغاز خواهد شد كه مساله بسيار مهم و ضروري است و قطعنامه 2048 شوراي امنيت نيز بر آن تاكيد دارد و در اولين بند آن نيز به ضرورت متوقف شدن دشمني ها در منطقه اشاره شده و دولت سودان بسيار تمايل دارد اين پرونده بررسي شود.

حسب الرسول گفت: بررسي مسايل امنيتي، فضا را براي بررسي ساير مسائل مبهم كه به فضاي امنيتي ثابتي نياز دارد، باز مي كند و اگر امنيت در امتداد نوار مرزي ميان سودان و سودان جنوبي برقرار نشود منافع مشتركي كه با توافق بر سر مسائل مبهم حاصل مي شود، تامين نمي شود.

وي تاكيد كرد: عقب نشيني سودان از ابيه بر اساس تصميمي سياسي و هدف از آن ابراز حسن نيت و ايجاد فضاي مناسب براي به ثمر نشاندن مذاكرات آديس آبابا است تا نتايج آن به صورت مستقيم به حل بحران دو دولت منجر شود. 

AM - 01 - 19:25   

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها