بدون اشاره مستقیم به نام عربستان؛

شاه اردن: برخی طرف‌ها پیشنهاد «قدس در ازای کمک‌های اقتصادی» را مطرح کردند

شاه اردن: برخی طرف‌ها پیشنهاد «قدس در ازای کمک‌های اقتصادی» را مطرح کردند
چهارشنبه 11 بهمن 1396 - 16:20

پادشاه اردن با افشای برخی فشارهای اقتصادی علیه این کشور به دلیل مواضع آن در قبال قدس گفت که برخی طرف‌ها پیشنهاداتی مبنی بر «قدس در ازای رفع مشکلات اقتصادی» را مطرح کردند.

العالم _ اردن

«عبدالله دوم» در دیدار با جمعی از دانشجویان اردن فاش کرد که این کشور به دلیل مواضع خود در قبال قدس با فشارهای اقتصادی مواجه است.

به نوشته روزنامه الکترونیکی «رأی‌الیوم»، عبدالله دوم افزود که پیام‌هایی با این محتوا از برخی طرف‌ها دریافت کرده‌اند که «در موضوع قدس با ما باشید و ما نیز به شما تخفیف خواهیم داد».

شاه اردن گرچه به نام طرفی که این پیشنهاد را به اردن داده، ذکر نکرد اما طبق گزارش منابع اردنی اخیرا روابط عربستان و اردن به دلیل مواضع این کشور در رابطه با مسائل منطقه‌ای به خصوص موضوع قدس به سردی گرائیده است و حتی برخی شخصیت‌های اردنی همچون رئیس پارلمان اردن پیشنهاد توسعه روابط این کشور در منطقه و تلاش برای پیدا کردن جایگزینی برای متحدان قدیمی را مطرح کرده‌اند.

گفته می‌شود که عربستان و امارات به وعده‌های مالی خود به اردن که از مشکلات اقتصادی زیادی رنج می‌برد، عمل نکرده‌اند و همین امر باعث نارضایتی اردن از این کشورها شده است.

پربیننده ترین خبرها