حزب سوسیالیست مصر:

مبارک تبرئه خواهد شد؛ رژیم سرنگون نشده است

مبارک تبرئه خواهد شد؛ رژیم سرنگون نشده است
شنبه 13 خرداد 1391 - 11:57

دبيرکل حزب سوسياليست مصر با تأکيد براينکه رژيم حسني مبارک هنوز سرنگون نشده است، از مردم اين کشور دعوت کرد براي اعتراض به حکم دادگاه درخصوص "مبارک" و پسران و همدستانش، به خيابانها بريزند.

خانم "کریمه الحفناوی" پس از اعلام حکم مبارک و پسران و همدستانش از سوی دادگاه جنایی، در مصاحبه با شبکه العالم گفت: مردم مصر برای سرنگونی کامل رژیم مبارک به خیابانها بریزند، زیرا این رژیم هنوز سرنگون نشده است؛ بنابراین تا زمانی که این رژیم در قدرت است هیچ انتخابات و دولت و دادگاهی اعتبار نخواهد داشت.

الحفناوی خاطرنشان کرد: ما دوباره به نقطه صفر و مطالباتمان در آغاز انقلاب 25 ژانویه 2011 یعنی تدوین قانون اساسی جدید، تشکیل شورای ریاستی و جمعیت مؤسسان بازگشتیم.

وی شورای نظامی را به همدستی با عناصر رژیم مبارک برای مخفی و نابود کردن اسناد و مدارک جنایتهای اعضا و عناصر این رژیم متهم کرد و گفت: در اسناد و مدارکی که به دادگاه ارایه شده، هیچ سند و مدرکی در خصوص سلاح و یا مسائل دیگر وجود ندارد.

الحفناوی ادامه داد: صدور حکم حبس ابد برای مبارک و العادلی در صورت فرجام خواهی ابطال شده و این دو تبرئه می شوند؛ این امر به معنای هدر دادن خون شهدا است.

الحفناوی از مردم مصر و بویژه خانواده کشته شدگان و مجروحان در انقلاب 25 ژانویه دعوت کرد، برای سرنگونی رژیم مبارک، تدوین قانون اساسی جدید، تشکیل دولت و پارلمان،  انتخاب رییس جمهوری از بین انقلابیون، و تشکیل دادگاه سیاسی انقلاب به خیابانها بریزند.

دبیرکل حزب سوسیالیست مصر تأکید کرد: دادگاه انقلاب فقط برای بررسی جنایتها و جرم ها نخواهد بود، بلکه در آن اتهاماتی مانند فساد سیاسی، اقتصادی، فقیر کردن مردم، صدور ثروت مردم برای دشمن صهیونیستی، تحویل مصر به آمریکا و اسرائیل، خیانت بزرگ و غارت کشور بررسی خواهد شد.

الحفناوی اظهار داشت: در سایه وجود این رژیم که همه مدارک و اسناد را مخفی کرده و با مبارک همدست شده، جایی برای انتخابات باقی نمی ماند .. مردم مصر باید برای در دست گرفتن امورشان قیام کرده، و رژیم را سرنگون کنند.

الحفناوی درباره تبرئه فرزندان مبارک و حسین سالم سرمایه دار فراری دوران مبارک به دلیل گذر دوره ده ساله از زمان ارتکاب جرم، گفت: این حکم به معنای آن است که سارقان اموال مردم مصر می توانند پس از ده سال، آزادانه به کارهای خود ادامه دهند.

الحفناوی خاطرنشان کرد: همه این افراد و همچنین معاونان ارشد وزیر اسبق کشور به خواست دادگاه انقلاب دوباره محاکمه می شوند.

MKH-2-13:35



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها