با هشدار در باره بحران یمن؛

نیویورک تایمز: آمریکا و انگلیس با ائتلاف سعودی همدست هستند

نیویورک تایمز: آمریکا و انگلیس با ائتلاف سعودی همدست هستند
چهارشنبه 11 بهمن 1396 - 18:51

ستون‎‌نویس روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، با هشدار درباره بحران انسانی در یمن، خاطرنشان کرد، آمریکا و انگلیس همدست عربستان سعودی و امارات در «رنج یمن» هستند.

العالم ـ آمریکا

در حالی که حملات همه جانبه و محاصره مردم یمن توسط ائتلاف عربستان سعودی ادامه دارد، ستون نویس روزنامه نیویورک تایمز می‌گوید که «آمریکا و بریتانیا در محاصره یمن توسط عربستان سعودی و امارات عربی متحده، همدست بوده‌اند.»

«نیکلاس کریستوف» ستون‌نویس نیویورک تایمز ابتدا توییت خبرگزاری فرانسه با مضمون هشدار سازمان ملل درباره بحران انسانی یمن را بازنشر داد.

در این توئیت آمده است: «طبق گفته سازمان ملل، یمن در حال تجربه جدی‌ترین فاجعه انسانی جهان است و حدود ۸.۴ میلیون نفر از جمعیت ۲۲ میلیونی این کشور در معرض خطر قحطی قرار دارند.»

ستون‌نویس روزنامه نیویورک تایمز در جواب به این توئیت، تایید کرده که آمریکا و انگلیس در «رنج مردم یمن» همدست سعودی‌ها و اماراتی‌ها است.

او نوشت: «قحطی در یمن، قحطیِ ساخته دست بشر است و آمریکا و بریتانیا در محاصره یمن توسط عربستان سعودی و امارات عربی متحده که سبب رنج و مصیبت در یمن شده، همدست بوده‌اند.»

به گزارش فارس، اذعان این روزنامه‌نگار آمریکایی بر همدستی غربی‌ها در رنج مردم یمن در حالی صورت گرفته که علی‌رغم هشدارهای بین‌المللی درباره تلفات غیرنظامیان یمنی، حمایت‌های تسلیحاتی آمریکا و انگلیس از ائتلاف سعودی همچنان ادامه دارد.

ائتلاف به رهبری عربستان سعودی، از ۶ فروردین سال ۱۳۹۴ حملات و محاصره همه‌جانبه مردم یمن را به بهانه حمایت از رئیس‌جمهور مستعفی و فراری آغاز کردند. در جریان این حملات بی‌وقفه به مناطق مسکونی یمن، بیش از ۱۰۰۰۰ نفر کشته و هزاران نفر زخمی شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها