هلاكت مسئول تبليغات القاعده در مغرب عربی

هلاكت مسئول تبليغات القاعده در مغرب عربی
پنج‌شنبه 12 بهمن 1396 - 00:06

نظامیان ارتش الجزایر یک مسئول بلند پایه شبکه تروریستی القاعده را در منطقه مغرب عربی به هلاکت رساندند.

العالم - مغرب

منابع آگاه در الجزیره اعلام کردند عادل صغیری ملقب به هشام أبو رواحة که به عنوان مسئول تبلیغاتی شاخه گروه تروریستی القاعده در مغرب عربی فعالیت می کرد، در عملیات ارتش الجزایر در شمال شرقی این کشور کشته شد.

ارتش الجزایر نیز اعلام کرد روز سه شنبه دو تروریستی خطرناک را در عملیاتی نظامی در یکی از بخشهای منطقه جیجل در چهارصد کیلومتری شرق الجزیره به هلاکت رسانده است. به گفته مسئولان وزارت دفاع الجزایر یکی از این دو نفر عادل صغیری مسئول تبلیغات شاخه القاعده در مغرب عربی بوده است.

این عضو برجسته القاعده همچنین مسئول موسسه اندلس بود که بیانیه ها و فیلمهای ویدئویی شاخه القاعده در مغرب عربی و ساحل آفریقا را منتشر می کند.

منطقه مغرب عربی و  ساحل آفریقا در سالهای اخیر به علت چالشهای امنیتی متعدد به ویژه بحران شمال مالی و همچنین مناقشه مسلحانه لیبی پیوسته هدف حملات گروههای افراط گرا و تروریست از جمله بوکو حرام یا شاخه القاعده بوده است.  این حملات صدها کشته در میان نظامیان و غیرنظامیان منطقه بر جا گذاشته و صدها هزار نفر را آواره کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از الجزیره، الجزایر در منطقه ای واقع شده است که برخی از کشورهای آن از جمله مالی و لیبی با بی ثبات سیاسی و ناامنی مواجه هستند به همین علت پیوسته به خطر گروههای تروریستی و قاچاقچیان سلاح و مواد مخدر روبرو است. دو همسایه الجزایر یعنی  لیبی و مالی در سالهای اخیر با ناامنی و خشونتهای مسلحانه ناشی از فعالیت گروههای مسلح افراط گرا روبرو بوده اند اما الجزایر فعلا از این خشونتها و ناامنی ها در امان مانده است با این حال مقامات این کشور پیوسته بر هوشیاری و آمادگی نیروهای مسلح خود برای مقابله با حملات و تهدیدهای احتمالی گروههای افراط گرا از لیبی و مالی تاکید می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها