حماس: درج نام هنیه در فهرست تروریسم آمریکایی، افتخار است

حماس: درج نام هنیه در فهرست تروریسم آمریکایی، افتخار است
پنج‌شنبه 12 بهمن 1396 - 02:31

یکی از سران جنبش حماس گفت، قرار گرفتن نام هنیه در فهرست تروریسم آمریکا سند افتخاری برای او است.

العالم – فلسطین اشغالی

مشیر المصری در گفتگو با شبکه الجزیره عربی گفت: آمریکا همیشه طرف دشمن صهیونیست ما را می گیرد و ما دیگر به سیاست جانبدارانه دولت آمریکا عادت کرده ایم. این مساله مختص به دولت ترامپ هم نیست و تمامی دولت های آمریکا همین سیاست را در پیش گرفته اند. به عنوان مثال آمریکایی ها پنجاه بار، پیش نویس قطعنامه هایی که به نفع ملت فلسطین و علیه اسرائیل در شورای امنیت مطرح شده بود وتو کرده اند. تصمیم های جانبدارانه آمریکا و حمایت های آمریکا از اسرائیل در برهه اخیر و در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ افزایش یافته است.

آخرین نمونه از تصمیم های جانبدارانه آمریکا، اعلام (شهر اشغالی) قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل بود هم اکنون نیز دولت آمریکا رأس هرم سیاسی جنبش حماس را هدف قرار داده است و نام وی را در فهرست تروریسم گنجانده است، که این امر به خوبی نشان می دهد که آمریکا در کنار رژیم اشغالگر اسرائیل قرار گرفته است.

آمریکا در برخورد با مساله فلسطین دارای معیارهای دوگانه است. واشنگتن اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را در فهرست تروریسم قرار می دهد آن هم در حالی که وی نماینده پارلمان بوده است که از سوی ملت فلسطین انتخاب شده بود و همچنین نخست وزیر دولت وحدت ملی بوده است و همچنین رئیس دفتر سیاسی بزرگترین جنبش سیاسی فلسطین است. اما این اقدام آمریکا نشان داد که واشنگتن اصرار دارد که رو در روی قربانی و در کنار جلاد قرار بگیرد.

اسماعیل هنیه کسی است که در سال 1948 خانواده اش همچون بسیاری از دیگر فلسطینی ها از خانه و کاشانه شان بیرون رانده شده اند او کسی است که سالیان سال در زندان های اسرائیل به سر برده است و به مرج الزهور تبعید شده است. بارها به جان اسماعیل هنیه سوء قصد شده است و خانه اش در جنگ اخیر غزه بمباران شده است. این اقدام آمریکا نشان می دهد که واشنگتن می خواهد در تعامل با مساله فلسطین به این سیاست احمقانه خود ادامه دهد و چهره واقعی خود در جانبداری از رژیم صهیونیستی را به نمایش بگذارد.

این تصمیم آمریکا هرچند که نشان دهنده چهره واقعی موضع آمریکا در تعامل با مسائل منطقه است سند افتخار اسماعیل هنیه نیز محسوب می شود زیرا تنها دلیلی که باعث شده است نام وی در فهرست تروریسم آمریکا قرار گیرد این است که او با اشغالگران مقابله می کند و از کرامت ملت فلسطین حمایت می کند و در سنگر حمایت از حقوق فلسطینیان و پایبندی به اصول فلسطین قرار گرفته است و این افتخاری محسوب می شود و اسماعیل هنیه در این راه خون و مال و فرزندان خود را می دهد.

دولت آمریکا پیشتر نیز دست به چنین کارهایی زده بود. واشنگتن سال گذشته نیز نام ابوانس الغندور را در فهرست تروریسم قرار داد، سال قبل از آن نام فتحی عماد را در فهرست تروریسم گنجانده بود و پیش از آن نیز سه تن دیگر از سران حماس را به نام های روحی مشتها، یحیی السنوار و محمد الضیف در فهرست تروریسم قرار داده بود. البته اینکه آمریکایی ها نام اسماعیل هنیه که در راس هرم سیاسی حماس قرار داد در فهرست تروریسم درج کرده اند خود یک تحول خطرناک در مواضع آمریکا محسوب می شود. این اقدام نشان از آن دارد که آمریکایی ها اصرار زیادی دارند که به این روش سیاه خود علیه آرمان و مقاومت مشروع فلسطین ادامه دهند.

تاکید می کنم که امکان ندارد که ما از راه ثابت خود عدول کنیم. مواضع ما کاملاً روشن است و بر حقوق فلسطینیان و اصول ثابت فلسطین پافشاری می کنیم. ما به مقاومت که حقوق و قوانین بین الملل آن را تضمین کرده اند ادامه می دهیم. ما با روی باز با همه طرف ها برخورد می کنیم و دشمنی جز دشمن صهیونیستی که سرزمین ما را غصب کرده برای خود نمی شناسیم.

این تصمیم ها نمی تواند جنبش حماس را از هدف واقعی خود منصرف کند. آمریکا پس از آنکه اسماعیل هنیه تصمیم ترامپ درباره قدس را به چالش کشید، این تصمیم را علیه او اتخاذ کرده است. همچنین اسماعیل هنیه همچون سایر فلسطینیان و پیشاپیش آنها، آنچه را معامله قرن نامیده می شود به چالش می کشد و در کنار نیروهای مقاومت فلسطین قرار دارد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها